נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך אפשר לטפל בחרדת טיסה ולתכנן את החופשה הבאה שלכם?

עבור מרבית האוכלוסייה בארץ טיסה לחו"ל היא אירוע מרגש, פי כמה וכמה אחרי תקופת המגיפה בה זה נראה כמו חלום רחוק שלא נוכל להגשים בקרוב. אבל, הנה ההגבלות השתחררו מעט ופתאום רבים מגלים, אחרי תקופה כה ארוכה, שעצם הטיסה עצמה היא מאד מלחיצה ודבר זה אף עלול לגרום להם לבטל. כנראה נפלתם קורבן לחרדת טיסה אבל חשוב לדעת שניתן לטפל בה.

לא מעטים הם אלו שמודעים כיום למצב חרדת הטיסה, במיוחד לאחר שעלתה המודעות בכללי לחשיבות המצב הנפשי של האדם והטיפול בו. נוסיף לכך שכולנו כעת מודעים באופן מוגבר למצבים מסוכנים תודות לקורונה וכך נולדת לה בדרך ייחודית חרדת טיסה. אבל, בואו נגלה מהי אומרת בשטח ובעיקר איך נמגר ונמנע אותה לגמרי.

 

מהי חרדת טיסה

בכללי, חרדה מכל סוג וסיבה היא תופעה נפוצה ביותר וכנראה חווה אותה כל אחד מאיתנו, לפחות פעם בחיים. לפעמים, חרדה יכולה להיות קשורה למניע אחד ספציפי, או פחד אחד ספציפי, שאנו לא יודעים כיצד להתמודד עמו מנטאלית, או שמקורו בטראומה מן העבר ובכך נוצרת חרדה. תחושת החרדה בפועל מלווה במחנק, קושי לנשום, הזעה, לחץ, פחד וכך הלאה.

בהתאם למה שתיארנו, לא מפתיע כלל שקיימת בקרב הרבה אנשים גם חרדת טיסה. החרדה לרוב נובעת מהפחד מהסיכונים הכרוכים בעלייה למטוס. למשל, המודעות לגובה האדיר, לאחוז התאונות, קיומה של טראומה מפעם שקשורה במטוסים ועוד יכולים להיות כולם הבסיס לחרדה. אנשים שאין להם הכלים הנכונים להתמודד עם תחושה זו עלולים לפתח חרדה כרונית וזה מביא אותנו לנקודה הבאה.

 

איך מטפלים בחרדת טיסה

הטיפול בחרדת טיסה יכול להיות טיפול עצמי או טיפול עם איש מקצוע ואין מניעה שיהיה שילוב בין הדברים. משמע, ניתן לבד לגמרי להחכים וללמוד על מטוסים ועולם הטיס בכללי ובכך להבין את מקור הפחד שלנו ולהבין שאין בפועל הרבה סיכויים לתאונה כלשהי.

אבל, לצד הלמידה אין ספק שסיוע איש מקצוע תעזור לנו מאד ברכישת כלים להתמודדות. גם לטיפול מקצועי יש כמה גישות ונוכל לגשת טיפול פסיכיאטרי מקיף שילמד אותנו לרדת לעומק התחושה וללמוד עליה, לצד למידה על עולם הטיס בכללי. ישנן גם גישות המאפשרות לנו, בליווי איש מקצוע, להתנסות בחוויית הטיסה מספר פעמים ובכך להרגיל את הגוף והמוח להבנה שאין ממה לחשוש וכאשר כן ישנו חשש, כיצד לנטרל אותו.

 

השורה התחתונה

אם כן, הבנו שחרדת טיסה היא מצב מאד נפוץ וכל אחד יכול לפתח חרדה כזו בדרגות שונות. אבל, זה לא מצב חשוך ממרפא וניתן לגשת טיפול מסודר ומקצועי שייתן לנו את הכלים להתמודדות ובכך נוכל לאפשר לעצמנו לחזור וליהנות מטיולים בחו"ל ללא חשש וללא מניע חרדתי.

כלי טייס

 

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות