נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו יינות שווה להביא לחופשה בארץ

הארץ שלנו היא ארץ זבת חלב ודבש, והענבים שגדלים אצלנו הם מהמתוקים והטובים בעולם- לכן אין פלא שהיינות הישראלים כל כך טעימים. בביקור הבא קחו קצת יין הביתה, הנה היינות הישראלים המומלצים ביותר.

 

הקדמה-

יינות הם משקה אלכוהולי שמיוצר מענבים. בתהליך לוקחים ענבים טריים ומעבירים אותם תהליך של ריסוק, התססה ויישון. היינות הישראלים הם מגוונים וכמות היקבים בארץ היא גדולה ביחס לשטח המדינה, בזכות האקלים המושלם בארץ לחקלאות ולבצירי ענבים עסקי הייו התרחבו.

במאות היקבים השונים בארץ מופקים אלפי סוגיי יינות בשנה, בינהם יקבים בגליל, ברמת הגולן, בירושלים ואפילו בנגב. בחנויות ויקבים בכל רחבי הארץ תוכלו למצוא יינות איכותיים לקידוש ואפילו מארזי יין מדהימים כמתנות לאנשים שאתם אוהבים.

מבוא

היקבים-

תוכלו למצוא מאות יקבים בכל רחבי הארץ, ממותגי ענק שמייבאים יין לכל רחבי העולם ועד ליקבי בוטיק משפחתיים. היין קיים בארץ ישראל מאז סיפורי התנ״ך על היין והזיתים אך הוא כמעט ונכחד בתקופה מסויימת בגלל שלטון זר, בכמה עשרות השנים האחרונות תעשיית היין בארץ התפתחה מחדש וצמחה מכמה יקבים בודדים למעל 300 מותגי יין ויקבים. הנה רשימה של מותגי היין הגדולים בארץ:

  • יינות כרמל: יקב כרמל הוא היקב המסחרי הראשון שהוקם במדינה, המותג מוכר יינות כבר 140 שנה והוא שואף לשמור על מסורת ומשפחתיות בחברה. כרמל עובדים עם 108 כרמים שונים ברחבי הארץ והם מהמותגים הגדולים, הנפוצים והנמכרים ביותר בארץ.
  • יינות דלתון: יקב דלתון כשמו הוא יקב בוטיק שהוקם ליד המושב דלתון. מדובר ביקב שפעיל כבר 25 שנה והוקם כעסק משפחתי על ידי ארמונד ממן. היין של דלתון מיוצר אך ורק מענבים שגדלו בסביבתו של מושב דלתון והסדרות השונות של המותג מופצות ברחבי הארץ.
  • יינות יקב רמת הגולן: יקב רמת הגולן הוא מותג שמכיל בתוכו כמה מותגי יינות, יינות ירדן, יינות גמלא, יינות הר חרמון ויינות הגולן. היקב נוסד בשנת 1983 על ידי הישובים והקיבוצים באזור והוא משלב בתוכו עשרות זנים של ענבים ועשרות סוגים שונים של יין. יינות רמת הגולן הם ייחודים בכך שהם בחרו שכל יין היה יין של כרם אחד- כלומר בכל בקבוק קיים רק סוג אחד של ענבים מחלקה ספציפית ביקבים. ההפרדה מייצרת יינות ספציפיים שמשתנים מחלקה לחלקה.
  • יינות תבור: יקב תבור מפורסם בסמל הינשוף האייקוני שלו. מדובר במותג יין שהוקם בכפר תבור לפני 24 שנה והוא דוגל בחשיבותה של איכות הסביבה ומתפאר בכרמים אקולוגים שעוזרים לתקן ולטפל באיכות הסביבה.

 

לסיכום-

היינות הישראלים הם מצויינים ומיוחדים באופיים. בין אם אתם מבקרים בארץ או מתגוררים בישראל שווה לבחור כחול לבן. מגוון המותגים הוא עצום כך שבוודאות תמצאו יין מצויין וישראלי שיתאים לכם.

יינות

טיול
5 יעדים ששווה לבקר בהם!

אם אתם מפנטזים על הטיול הבא שלכם, כדאי שתכירו חמישה יעדים עוצרי נשימה המבטיחים חוויות בלתי נשכחות ועושר תרבותי.

מדריך מלא למטיילים באיטליה
המדריך המלא למטייל באיטליה

איטליה בעלת ההיסטוריה העשירה, האמנות, התרבות והנופים המדהימים שלה, היא יעד חלומי למטיילים. ערים מפורסמות כמו רומא ופירנצה, אזורים