נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם צריך ביטוח רכב שמשכירים רכב בחו"ל?

יכול להיות שתטוסו ליוון, אולי בכלל לאיטליה. מעדיפים חופשה בארה"ב עם רכב שכור? חשוב לזכור כי השכרת רכב בחו"ל מצריכה גם ביטוחים רלוונטיים. אלמלא הייתם מבוטחים בחו"ל, הייתם חשופים לדאגות רבות שצצות בכל רגע על הכביש. בואו נדבר על זה.

מה האדם רוצה בעולם הזה, אם לא קצת חופש והרבה שקט נפשי? זה בדיוק מה שמספקים לנו ביטוחים – שקט נפשי. וזה בדיוק מה שמספקות לנו חופשות בחו"ל – קצת חופש מהשגרה הלוחצת. אבל כשאדם נוהג בחו"ל ללא ביטוח ברכב שכור, הוא לא יכול באמת להנות מהשקט הנפשי שאותו הוא מחפש. מדוע? מכיוון שסביר להניח שהוא יהיה עסוק בלדאוג, שמא יקרה לו משהו ללא ביטוח. בין אם אתם מתכננים לשכור מאזדה 2 בחו"ל, סוזוקי או סיטרואן, השורות הבאות בשבילכם.

 

האם אני חייב לרכוש ביטוח להשכרת רכב בחו"ל?

כמו בארץ, גם בחו"ל צריך ביטוח רכב כשנוהגים בו. בין אם אתם רוכשים רכב בחו"ל או שוכרים אותו, חשוב לברר מה הם נהלי הביטוח והפוליסות שנהוג לרכוש במדינה אליה אתם טסים. בכל מקרה שבו אינכם בטוחים בסוג הפוליסה שעליכם לרכוש, יהיה מומלץ לפנות אל חברת הנסיעות.

כל חברת נסיעות אשר מציעה גם את השירות של השכרת רכב בחו"ל, בדרך כלל גם תאפשר לכם להתייעץ בנוגע לסוגי הביטוחים שיש לרכוש. בעוד שבישראל אנחנו מחויבים לרכוש ביטוח מסוג ביטוח חובה לרכב, במדינות שונות חוק זה עשוי להשתנות.

 

הקפידו על חוקי התנועה במדינה אליה תטוסו

מעבר לכך שיהיה חשוב לרכוש ביטוח חובה כששוכרים רכב בחו"ל, יהיה גם חשוב לסקור ולבדוק את חוקי התנועה במדינה אליה אתם טסים. ישנם חוקי תנועה בסיסיים שמשתנים ממדינה למדינה, כמו למשל ההבדל בין נהיגה בצד ימין של הכביש לנהיגה בצד שמאל של הכביש.

בכל מקרה שאינכם בטוחים בחוקי הנהיגה המותרים במדינה אליה אתם טסים, יהיה מומלץ לעכב את העלייה לכביש. במילים אחרות, אל תמהרו לנהוג לשום מקום אם אינכם בטוחים כיצד עליכם להתנהג על פי החוק. הדבר האחרון שמישהו או מישהי צריכים, זה הסתבכות עם החוק במדינה זרה. בין אם המדינה מערבית ומתוקנת או פחות, יהיה עדיף להימנע מלהסתבך עם החוק בה.

 

האם במזרח צריך ביטוח לרכב? למשל בהודו ותאילנד

ואם כבר דיברנו על מדינות מערביות ומדינות פחות מתוקנות, חשוב לדבר למשל על המזרח. באזורים של הודו, תאילנד, אסיה וכדומה, החוק לא יחייב אתכם לרכוש פוליסת ביטוח לרכב במקרים מסוימים. למשל בעיירות נופש מרוחקות בצפון תאילנד, תוכלו לשכור רכב בלי רישיון נהיגה אפילו.

המלצה שלנו? תימנעו מהסתבכות כזו. גם אם החוק לא ממש אוכף שום דבר במדינה אליה אתם טסים, תמיד עדיף לרכוש פוליסת ביטוח להשכרת רכב בחו"ל. רק ככה אפשר להנות מחופשה בראש שקט.

 

יד ועיגול עם רכב

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות