נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הוא גובה הפיצוי על פציעה בחו"ל?

תביעות נזיקין הן תביעות שמוגשות בשל פציעה שנגרמה מפעולה, מחדל או רשלנות של הנתבע. בנוסף לכך, במקרים של נזק ניתן לתבוע חברות ביטוח שונות שרלוונטיות למקרה. במקרה של תאונת דרכים ניתן לתבוע את חברת הביטוח של הנפגע, זהו המצב הנכון בישראל כיום אבל מה קורה שנפצעים בחו"ל? כתבנו מדריך קצר בנושא. 

 

תביעה על פציעה בתאונה בחו"ל לחברת ביטוח בישראל

ישראלים רבים נוסעים למדינה זרה לשם חופשה או טיול במדינה זו, במקרים כאלה, רבים מהם בוחרים ובצדק לבטח את עצמם בביטוח טיולים. ביטוח טיולים דואג להחזרים למבוטחים במקרה של נזק לציוד שלהם או במקרה של פציעה בעת הטיול. במקרים אלו אפשר לתבוע את החברה בארץ לפי כל כללי המשפט הישראלים, ולהשתמש לשם כך בעורך דין ישראלי.

תביעה בחו"ל לבית משפט מקומי

במקרים שאין לתובע ביטוח טיולים או במקרים שהביטוח הנ"ל לא מכסה את הפציעה שנגרמה, יש לתבוע את הגורם לנזק או את חברת הביטוח הרלוונטית בבית המשפט שנמצא בארץ אחרת. חשוב להבין, שלכל מדינה יש את מערכת החוקים שלה, ולכן במקרים של תביעה בחו"ל יש להיעזר בעורך דין מקומי או בכזה שהתמחה וקיבל הסמכה במערכת המשפט המקומית.

 

גובה הפיצוי על תביעות אלה

ממש כמו בתביעות נזיקין במדינת ישראל, תביעות במדינות זרות וגובה הפיצוי בהן נקבעים לפי נסיבות הפציעה שבגינה תובעים. בכל מערכת משפטית נקבעים הפיצויים במקרה של פציעה לפי תבחינים שונים, וגובה הפיצוי הנגזר מהם גם הוא שונה לחלוטין. לכן אין דרך להגיד מה יהיה גובה הפיצוי המדויק על תביעה ספציפית.

באופן כללי אפשר לומר שתביעות בגין פציעה שמתקבלות, גוררות אחריהן פיצוי נכבד, בדרך כלל של לא פחות מכמה מאות אלפי שקלים. לכן חשוב מאוד לבצע את הגשת התביעה בצורה מדויקת ומקצועית.

אז איך תובעים על פציעה בחו"ל?

כאמור, בכדי לתבוע על פציעה בחו"ל יש להגיש את התביעה לבית משפט מקומי. בכדי לעשות זאת יש להיעזר בעורך דין מקומי. ניתן לנסות ולשכור את שירותיו של עורך דין שכזה בכוחות עצמכם, אבל לעיתים קרובות הדבר לא פשוט בכלל אפילו במדינות דוברות אנגלית.

לכן ישנו שירות מיוחד שמתמחה בתחום זה. u-claimit היא חברה שמטרתה להקל על ישראלים להגיש תביעות בגין פציעה בארצות זרות.

 

גובה פיצוי על תביעות בחו"ל  – סיכום

תביעות בגין פציעה בחו"ל יכולות להיות מוגשות לחברת ביטוח בארץ, לחברת ביטוח בחו"ל או כנגד גורם הפציעה. בשני המקרים האחרונים יש להגיש תביעה בבית משפט בארץ בה התרחשה הפציעה ולא בישראל. בכדי לעשות זאת יש לשכור את שירותיו של עורך דין מקומי או להיעזר בחברה מומחית בתחום, אשר מסייעת בהגשת תביעות בבתי משפט בחו"ל על ידי ישראלים.

פציעה בחו"ל