נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חובה להציג אישור פטור ממס הכנסה למעסיק בחו"ל

כיום העולם הוא פתוח והעולם הגדול מחכה לישראלים רבים. הרבה ישראלים כבר הבינו את הפוטנציאל בעבודה בחו"ל. חלקם עובדים בישראל אצל מעסיק היושב מחוץ לארץ ואחרים עושים רילוקיישן. ענייני המיסוי כאשר המעסיק הוא לא ישראלי הם מעט יותר מסובכים והחוק הוא טריקי. יש להבין את החוק לעומק על מנת לא לטעות בחישוב המס או בתנאים השונים.

 

איך שיטת המיסוי בישראל עובדת?

כל תושב מדינת ישראל מחויב לדווח על הכנסותיו בין אם נוצרו בישראל או מחוץ לארץ, כל ההכנסות האלו צריכות להיות ממוסות על פי חוק. כל תושב חוץ אשר מקבל את הכנסותיו מישראל צריך גם כן להיות ממוסה על הכנסותיו.

 

אמנת התשלום בין ישראל למדינות אחרות

בעקבות שיטת המיסוי החדשה שאימצה מדינת ישראל באמנה בין מדינות. אזרח ישראל שיעבוד במדינה זרה ויקבל ממנה הכנסה, לא ישלם מס הכנסה פעמיים. הוא יקבל את הזיכוי ממס הכנסה בישראל בהצגת הטפסים המתאימים. לדוגמה, אם במדינה זרה המיסוי עומד על 25% ואילו בישראל על 30%, הוא יצטרך לשלם לרשות המיסים בישראל את הפער בין התשלומים.

 

מי חייב לדווח למס הכנסה?

כפי שאתם יודעים, יש ישראלים שעובדים במדינה זרה המחליטים לנתק תושבות מהארץ על מנת לא לשלם מס כפול. אם הישראלים עובדים מחול אך לא מבצעים ניתוק תושבות, הם מחויבים בדיווח על הכנסות ותשלום מס.

על פי החוק היבש, תושב ישראלי יהיה מחויב לדווח אם שהה בישראל מינימום 30 ימים בשנה אחת מתוך שלוש שנים, עמידה בתנאים אלו תספיק לחייב אותו לשלם את המיסים. אם התנאי הזה בוצע והתושב לא ירצה לשלם את המיסים, הוא יוכל להוכיח את טענתו מדוע הוא רוצה לנתק את התושבות. אם התנאי הזה לא בוצע, ניתן להכיר בתושב כאחד שניתק תושבות ולא חלה עליו חובת דיווח ותשלום המיסים.

 

מדוע צריך להתייעץ עם מומחה למיסוי כאשר עובדים אצל מעסיק בחו"ל?

אישור פטור ממס הכנסה לעיתים מתקבל אצל פקיד השומה מסיבות שונות. ישנם מצבים שונים בהם יהיה עדיף לתושב לנתק את התושבות ולעבוד רק אצל מעסיק אחד, כך ישתלם לו יותר עניין המיסוי והעבודה תהייה רווחית לו יותר.

במצבים אחרים, כדאי לתושב לא לנתק את התושבות ולדווח פעמיים על ההכנסה בארץ ועל ההכנסה מחוץ לארץ. זכרו כי ניתוק תושבות מוביל לאיבוד זכויות רבות ולפעמים לא משתלם לאבד את הזכויות, מבחינה כספית ומבחינות אחרות.

מומחה למיסוי ידע להעריך את המצבים השונים ולייעץ לתושב באיזו מצב הוא ירוויח הכי הרבה. חשוב לזכור כי בכל מדינה חוקי המס הם שונים.

 

לסיכום, עבודה בחו"ל מצריכה בדיקה והתכוננות מראש

עליכם לזכור כי נושא המיסוי הוא מורכב ולכן עליכם להתייעץ עם בעל מקצוע בקשר לכל פטור ממס הכנסה או תשלום מס הכנסה במדינה זרה. זכרו כי ידע זה כוח!

מחשבון

 

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות