נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות של שכירת עורך דין לקבלת אזרחות גרמנית: הכוונה וייצוג

דרכון גרמני נחשב לדרכון החזק ביותר בעולם. אדם המחזיק בו זוכה במגוון יתרונות כמו הטבות בלימודים במדינה ובאירופה, תנאים סוציאליים, מענקים, מגוון אפשרויות בהשקעות ועוד. אין ספק שמדובר בפרס נחשק, אך הדרך אליו רצופה קשיים ורגולציות משפטיות, אשר יכולות לגזול מכם זמן יקר וכסף. אם בחרתם שכן "ללכת על זה" – שכירת עורך דין היא הצעד הראשון בנושא. 

 

בשנים האחרונות הדרך להשגת אזרחות גרמנית עברה שינויים רבים וזאת בעקבות תהליכים אשר עוברת אירופה כולה. במסגרת תהליכים אלה תהליך קבלת אזרחות במדינות רבות הולך ונהיה פשוט יותר ויותר על מנת למשוך אזרחים נוספים למדינה.

גם מדינת גרמניה מקלה על המעוניינים בקבלת אזרחות אך עם זאת קשה לעבור את ההליך ללא ייעוצו של עורך דין אשר להיעזרות בו מספר יתרונות משמעותיים:

 

חיסכון בכסף

הליך הוצאת הדרכון הגרמני מביא עמו הוצאות כלכליות רבות הן לאורך ההליך בחיפוש מסמכים והן בתשלום למשרד הפנים הגרמני עם הוצאת הדרכון. אם תוותרו על ייעוצו של עורך הדין אתם עלולים להסתכן בהתקלות בבירוקרטיות הגרמניות מספר פעמים גבוה מדי ותאלצו לבצע פעולות מיותרות אשר יגררו בזבוז כסף שיכול היה להיחסך באמצעות שימוש בעורך דין הבקיא באותן רגולציות. התשלומים הללו יכולים להגיע אף לאלפי שקלים כך שהשימוש בעורך דין נחשב ליעיל במיוחד.

לחסוך כסף

חיסכון בזמן

כפי שכתבנו, עורך דין מנוסה אשר עובד שנים רבות בשיתוף עם הרשויות הגרמניות יודע ומכיר את ההליכים אשר תידרשו לעבור. כתוצאה מכך, עורכי דין מכירים "קיצורי דרך" שיוכלו לחסוך עבורכם זמן יקר או ימנעו מכם לבצע פעולות לא רלוונטיות בנושא.

לא פעם הליך הוצאת הדרכון יכול לקחת מספר שנים והוא דורש מילוי טפסים רבים והמתנה ממושכת, לכן השימוש בעורך דין חשוב מאוד ויכול להביא לידכם את הדרכון תוך זמן קצר יותר.

 

עזרה בחיפוש בארכיונים

משרד הפנים הגרמני דורש ממבקשי הדרכון להוכיח כי המקורות המשפחתיים שלהם אכן ממוצא גרמני. כדי להוכיח זאת, על המבקשים להציג מסמכים אשר מאשרים את הטענה שלהם, מסמכים אשר השגתם מסובכת מאוד ולעיתים כמעט בלתי אפשרית ללא הקשרים המתאימים.

על מנת לוודא כי המסמכים הללו יהיו בהישג יד מומלץ מאוד לשכור עורך דין אשר לו קיימת גישה קלה יותר לארכיונים גרמניים. בהקשר זה לעורך הדין יש השפעה מכרעת על הליך קבלת הדרכון ולעיתים בלעדיו קבלת הדרכון לא הייתה מתאפשרת כלל.

אַרְכִיוֹן
סיכום

אין ספק שהדרכון הגרמני הוא דרכון נחשק, וכל מי שבאפשרותו לשים עליו את ידיו יעשה זאת, אך עם זאת מדובר בהליך מסורבל שיכול לקחת זמן רב. על מנת לקצר את משך ההמתנה ואפילו לחסוך כמות כסף לא קטנה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין בעל ניסיון בנושא, אשר מכיר את הליכי קבלת הדרכון ועובד עם הרשויות הגרמניות.

עורך דין