נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא למטייל באיטליה

איטליה בעלת ההיסטוריה העשירה, האמנות, התרבות והנופים המדהימים שלה, היא יעד חלומי למטיילים. ערים מפורסמות כמו רומא ופירנצה, אזורים כפריים מקסימים, אוכל טעים ונופים מדהימים הם הרקע המושלם לחוויה מרגשת ובלתי נשכחת. להלן המדריך המלא למטייל באיטליה בו נספק לכם טיפים חיוניים ומידע חשוב כדי להפוך את המסע הבא שלכם באיטליה לבלתי נשכח.

 

חולמים בירוק לבן אדום

איטליה הינה פנינה ייחודית בין מדינות אירופה אשר מן הצד הצפוני שלה חולקת את מזג האויר המושלג והמיוער האופייני לאירופה, אך בחלקה הדרומי היא חלק בלתי נפרד מן הים התיכון עם חופים תכולים ושמש קייצית. איטליה היא ערש התרבות העתיקה ומולדתה של אימפריית רומא האדירה.

ביקור באיטליה דומה מעט למסע בזמן עם עתיקות יקרות ערך מן העולם העתיק, מתקופת ימי הביניים, הרנסנס והעת המודרנית. לפרטים נוספים לתכנון הנסיעה שלכם לאיטליה הכנסו אל https://north-italy.co.il וגלו עולם קסום של היסטוריה, אדריכלות, אמנות ותרבות, מטבח עשיר ונופים קסומים במיוחד.

חלום בצבע ירוק לבן אדום

המדריך המלא למטייל באיטליה

על מנת שהטיול שלכם לאיטליה יהיה מלא בחוויות טובות, להלן מספר טיפים חשובים. אנא שימו לב כי במחוזות השונים באיטליה ייתכנו שינויים בהתאם לתרבות ולאופי המקומי, רצוי מאד לקרוא וללמוד על כל מחוז בנפרד כדי לקבל את כל האינפורמציה שאתם צריכים:

 

1. מסמכים חשובים

טרם הנסיעה וודאו שהדרכונים שלכם תקפים לפחות שישה חודשים מעבר לתאריך היציאה המתוכנן  לפחות וכי כל כרטיסי הנסיעה מוכנים ומאושרים. הקפידו לשאת אותם בקרבת מקום ולהגן עליהם היטב בזמן שאתם נמצאים בתנועה ברחבי איטליה.

 

2. בחירת הזמן הטוב ביותר לבקר

איטליה היא יעד לכל ימות השנה אך הזמן הטוב ביותר לבקר בו תלוי בהעדפות שלכם. האביב (אפריל עד יוני) והסתיו (ספטמבר עד אוקטובר) מציעים מזג אוויר נעים, פחות לחץ על האיזורים המבוקשים כגון מוזאונים ואתרי מורשת, אך ייתכנו גשמים ואף שלגים באיזורים הגבוהים.

הקיץ (יוני עד אוגוסט) יכול להיות חם וצפוף מאד, במיוחד במוקדי תיירות, אך חופי הים והאגמים הופכים לאטרקציה מרעננת במיוחד. החורף (נובמבר עד פברואר) הוא הזמן האידיאלי לסקי באלפים האיטלקיים או לסיור באיזורים חמימים כגון דרום איטליה ומרכזה.

 

3. תחבורה

לאיטליה יש רשת תחבורה נרחבת ומגוונת מאד, מה שמקל על ההתמצאות. רכבות הן בחירה פופולרית לנסיעה בין ערים והן מציעות נוחות רבה ונופים מרהיבים. במקומות מסויימים באיטליה ניתן לרכוש כרטיס נסיעה משולב המאפשר גם נסיעה עירונית וגם נסיעה בין עירונית. בערים, תחבורה ציבורית כמו אוטובוסים ומערכות מטרו הן אפשרויות אמינות מאד. גם השכרת רכב הינה דרך אידיאלית לחקר הכפר ואזורים מרוחקים, אך היו מוכנים לאתגרי תנועה וחניה בערים.

 

4. שפה ותקשורת

איטלקית היא השפה הרשמית באיטליה, אך אנגלית מדוברת באופן נרחב באזורי תיירות וערים מרכזיות. לימוד כמה משפטים בסיסיים באיטלקית יכול לשפר את החוויה שלך ולהראות כבוד לתרבות המקומית. כיום ניתן להשתמש באפליקציות תרגום כדי לעזור לתקשר באזורים מרוחקים יותר.

 

5. מטבע ותשלומים

המטבע הרשמי באיטליה הוא האירו (€). כרטיסי אשראי בינלאומיים מתקבלים בברכה בבתי מלון, מסעדות וחנויות, אך מומלץ לשאת מעט מזומן עבור חנויות מקומיות או שווקים.בכל רחביהערים הגדולות ניתן למצוא כספומטים זמינים וניתן להשתמש בכרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב מרכזיים למשיכת מזומן אך באיזורים הכפריים קצת קשה למצוא אותם. מומלץ מאד להודיע לבנק או לחברת כרטיס האשראי שלך על תוכניות הנסיעה כדי למנוע מצב שבו היא מבטלת אוטומתית שימוש בו מחשש שמדובר בתרמית.

 

6. בטיחות ואבטחה

איטליה היא בדרך כלל יעד בטוח למטיילים אבל זה תמיד חכם לנקוט באמצעי זהירות. שימו לב לחפציכם במיוחד באזורים צפופים והימנעו מפיזורם או השארתם על ספסלים ושולחנות בתי קפה. כמו כן, אל תניחו את הטלפון הנייד או הארנק בכיס המכנסיים האחורי. השתמשו בכספות של המלון לאחסון חפצי ערך, דאגו לביטוח מתאים, ובעיקר היזהר מכייסים במקומות עתירי תיירים ומופעי רחוב.

בטיחות וביטחון

7. מנהגים ונימוס מקומיים

האיטלקים מעריכים מאד נימוס וכשפונים אליהם באיטלקית. ברכו אנשים עם "buongiorno" (בוקר טוב) או "buonasera" (ערב טוב) ידידותית. התלבש בצניעות בביקור באתרים דתיים הדורשים כיסוי כתפיים וברכיים, הימנע מרעש או מהפרעה לשקט במרחבים ציבוריים, תמיד החנו את הרכב במקום חניה מוסדר ומותר והקפידו על ההוראות בשילוט במוזאונים ובפארקים. לעולם אל תשאירו ליכלוך או פסולת באתרי קמפינג או פיקניק.

 

8. תשר ודמי שירות

באיטליה דמי שירות נכללים בדרך כלל בחשבונות המסעדות הרשומים לעתים קרובות כ"קופרטו" או "סרוויזיו". עם זאת, נהוג להשאיר טיפ קטן נוסף עבור שירות יוצא דופן. מומלץ לעגל את החשבון או להשאיר טיפ של 5-10% אם אתם מרוצים מהשירות שקיבלתם, רבים מהמלצרים הינם סטודנטים או צעירים החוסכים לעתיד.

 

9. טעימות מהמטבח האיטלקי

איטליה ידועה בתענוגות הקולינריים שלה. הרשו לעצמכם להתפנק עם מנות איטלקיות אותנטיות כמו פסטה, פיצה, ג'לאטו ואספרסו. לכל אזור יש את ההתמחויות שלו, אז הקפידו לנסות מעדנים מקומיים כמו ריזוטו במילאנו, פיצה נפוליטנית בנאפולי וטירמיסו בוונציה, ואל תשכחו את היין! מומלץ לבקר בחנויות מעדנים ולטעום גבינות, נקניקים, מאפים מקומיים ומעדנים בלתי צפויים שלא ניתן להשיג בשום מקום אחר.

 

10. אתרי מורשת ותרבות

איטליה היא אוצר בלום של אמנות, היסטוריה ומורשת תרבותית. להלן רשימה חלקית בלבד של אתרים מומלצים, וכמובן שבכל פינה באיטליה אתם עשויים לגלות עוד המון דברים בלתי צפויים:

  • הקולוסיאום והפנתאון
  • קריית הוותיקן
  • גלריית אופיצי בפירנצה
  • תעלות ונציה
  • העיר העתיקה פומפיי
  • חורבות הרקולנאום
  • פסטיבל המסיכות בונציה
  • מופעי אופרה באולמות מפוארים
  • אטרקציות שונות כגון פארקי מים ושעשועים
  • סיור לאורך אגם גרדה
  • ביקור בעיר ורונה
  • מגדל פיזה
  • סיור במרכז האופנה במילאנו

 

לסיכום

הנופים והיופי, האדריכלות, ההיסטוריה, התרבות והאמנות והתענוגות הקולינריות של איטליה הופכים אותה ליעד קסום למטיילים. בעזרת המדריך המלא הזה תהיו מוכנים היטב לטיול הבא שלכם באיטליה. זכרו להערך מראש עם מסמכים מוכנים, לתכנן את הנסיעה שלכם בעונה המתאימה, לחקור את האיזורים הכפריים ולהגיע למקומות הכי מפורסמים, סעו בזהירות והקפידו על חנייה מוסדרת בהתאם לכללים, ותעדו כל רגע למזכרת בלתי נשכחת של חוויה באיטליה.

מדריך מלא למטיילים באיטליה

טיול
5 יעדים ששווה לבקר בהם!

אם אתם מפנטזים על הטיול הבא שלכם, כדאי שתכירו חמישה יעדים עוצרי נשימה המבטיחים חוויות בלתי נשכחות ועושר תרבותי.