נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חברת התעופה איבדה את המזוודה? מגיע לכם פיצוי כספי!

אובדן מזוודה הוא דבר לא נעים בכלל, ולצערנו גם לא נדיר כל כך, אבל זה עדיין עלול להרוס לכם את כל החופשה. במאמר זה נסביר מי אחראי לפצות אתכם בגין אובדן מזוודתכם, מה כדאי לכם לעשות ברגע שמזוודתכם לא הגיעה, ואיך ניתן לצמצם את הנזקים לחופשה שלכם.

 

מתי מגיע פיצוי

ראשית, במידה וחברת התעופה איבדה את המזוודה שלכם, דעו שמגיע לכם פיצוי כבר מעיכוב של כמה שעות בהגעתה ליעד. נוסף על כך, יתכן ומגיע לכם פיצוי ממספר גורמים שונים. זאת מומלץ לבדוק לעומק, על מנת למצות את זכויותיכם. אבל אם הביורוקרטיה הזאת פשוט לא שווה לכם את העצבים, תמיד ניתן לפנות לגורם חיצוני כמו פיצוי בשחקים שיעשה את הבדיקות הנחוצות לבירור הפיצוי המגיע לכם.

 

פיצוי מחברת התעופה

במידה ואבדה מזוודתכם, חברת התעופה, עמה אתם טסים, אחראית לאובדן ולמתן פיצוי. פיצוי על ידי חברת התעופה בגין אובדן מזוודה משתנה בין חברות התעופה השונות, כך שמומלץ להתעדכן באתר חברת התעופה איתה אתם טסים. יתרה מכך, גובה הפיצוי שתקבלו מצד חברת התעופה תלוי גם בנסיבות המקרה הפרטי שלכם. האם המזוודה אבדה סופית ולא תשוב אליכם, או שהיא נמצאה תוך מספר ימים או שבועות?

 

פיצוי מהביטוח

חברות התעופה מפצות בגין אובדן מזוודה בסכום מקסימלי של 1,600 דולר, נכון לכתיבת מאמר זה. במידה ומזוודתכם מכילה ציוד יקר ערך, מומלץ לבטח אותו או להצהיר על ערכו ולשלם לחברת התעופה סכום נוסף מראש. כך תוכלו להבטיח את קבלת הפיצוי העומד בערך של חפציכם האישיים.

 

איך ממשיכים את החופשה בלי המזוודה

חברת התעופה

האינסטינקט הראשוני אולי יהיה להילחץ ולצאת משדה התעופה במהירות, אך חשוב לגשת לעמדת האבדות בשדה התעופה, או לדלפק חברת התעופה איתה טסתם ולדווח כי המזוודה לא הגיעה. במקרים רבים, נוסעים קיבלו התייחסות מידית וכסף מזומן לרכישת מוצרי בסיס ליום הראשון של חופשתם. גם במידה ולא דיווחתם מיד, ניתן לדווח על עיכוב הגעתה של המזוודה עד 21 ימים לאחר נחיתתכם, על מנת לבחון אפשרויות פיצוי.

 

 ביטוח

גם כאן ביטוח נסיעות יסייע לכם מאוד. במידה והפוליסה שרכשתם בביטוח הנסיעות כוללת כבודה, חברות ביטוח מסוימות, כמו פספורטכארד למשל, יעניקו לכם עשרות, ולעתים מאות דולרים לרכישת ציוד חיוני כמו ביגוד והנעלה. בהרבה חברות ביטוח, הוספת כבודה לפוליסת ביטוח הנסיעות אינה דורשת עלות נוספת, או שהוספה זו תעלה דולרים בודדים, לכן מומלץ לבחור באפשרות זו כאשר רוכשים ביטוח נסיעות.

 

לסיכום

במידה ומזוודתכם לא הגיעה, חשוב לדווח לגורמים הרלוונטיים בהקדם, על מנת שתוכלו לקבל פיצוי ראשוני שיסייע לכם בהמשך החופשה. בנוסף, במקרים רבים, גם חברת הביטוח שלכם וגם חברת התעופה יפצו אתכם, כך שמומלץ לפנות לשתיהן במידה והמזוודה לא הגיעה.

מזוודה