נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיול צלילה בדהב

כל חובב צלילה (ישראלי לפחות) יגיד לכם שעד שלא עברתם צלילה בדהב, לא צללתם באמת. דהב היא אחד המקומות האהובים ביותר על צוללנים מרחבי העולם, המגיעים לצלול באתרים היפהפיים בה, השופעים בבעלי חיים תת-ימיים ואלמוגים מהפנטים. הודות לכך, דהב היא עיירה כיפית למדי, צבעונית ותוססת, שאפשר למצוא הרבה מה לעשות בה גם מחוץ למים. אחד הדברים הבולטים ביותר בדהב הוא בליל השפות הנשמעות מכל מקום. אנגלית במבטא בריטי, עברית, אנגלית במבטא סקוטי, ערבית, רוסית, ספרדית, צרפתית, אנגלית במבטא אירי ועוד המון שפות של תיירים שמחים שהגיעו לעיירת הנופש ליהנות ממזג אוויר מדברי ומהים האדום שמספק שלל הרפתקאות מעל ומתחת למים. הודות לכך, בדהב מחכים לכם עשרות ברים, מסעדות, חנויות חמודות ומקומות בילוי וכיף ממש להתערבב שם עם חבר'ה מכל העולם. הטיילת של דהב שוקקת חיים בעונה החמה ותוכלו למצוא בה הרבה מה לעשות. חוץ מזה (תכף אנחנו מגיעים לחלק של הצלילה, מבטיחים), אפשר לצאת מדהב לטיולים מרהיבים בדרגות קושי שונות, ליהנות מספורט ימי ואפילו מטיולי אופניים. דברו עם המקום שאתם מתארחים בו והם ישמחו להמליץ לכם מה לעשות. ספיקינג אוף מקומות אירוח, בדהב פועלים עשרות מלונות ודירות אירוח ברמות שונות ובמחירים מגוונים. חלק מהמקומות נמצאים על הטיילת, מה שמקנה לכם יתרון מבחינת מקומות הבילוי, וחלקם נמצאים כמה קילומטרים צפונית או דרומית לה. מומלץ לבדוק זאת מראש כי אם חשוב לכם המרחק למועדון צלילה או אתר צלילה ספציפי, המיקום יהווה עבורכם חלק משמעותי מהטיול. הגענו לחלק המעניין. בין אתרי הצלילה המפורסמים של דהב, תוכלו למצוא את החור הכחול (Blue hole) העצום, שיש לו אח קטן הנקרא בפשטות הבלו הול הקטן, הפעמונים, אתר המניפות הגדול, שלושת הקניונים, שונית דהב (נפוליאון), המגדלור בדהב, גן הצלופחים ועוד. חלק מהאתרים משמשים להדרכות צלילה ולקורסים והם רגועים ולא מאוד עמוקים, אבל חלקם מאתגרים מאוד ומיועדים לצוללנים מנוסים בלבד והצלילה בהם מתאפשרת רק בליווי מדריך צלילה, מכיוון שהסיכונים בעומקים שלהם, שיכולים להגיע לכמה עשרות מטרים ולעיתים אף למעלה מ-100 מטר, במקרה של הבלו הול, כבר קיפחו את חייהם של כמה צוללנים. בקיצור, תיהנו, אבל בביטחה.

 

חופשת צלילה בדהב

אם הגעתם לחופשת צלילה בדהב, מחכה לכם חופשה עמוסה למדי. בדהב פועלים מועדוני צלילה מצוינים המציעים מגוון של אפשרויות צלילה, החל מצלילה בודדת, דרך הכשרות לתעודת צלילה של כוכב אחד או שניים, הכשרת מדריכים, הכשרת divemaster וכמובן, ספארי צלילה בסיני כולה (מסעות צלילה ארוכים) לאתרים בדהב ומחוץ לה, בים הפתוח. רובם המוחלט של מועדוני הצלילה בדהב מאושרים על ידי ארגון הצלילה העולמי (PADI) אך ניתן לצלול איתם גם אם אתם מוסמכי SSI. חשוב שתדעו מראש – כל הצלילות בסיני מצריכות ליווי של מדריך צמוד. לכן, אם חשבתם לצלול עצמאית בדהב, זה פחות הולך לקרות. מצד שני, מדריכי צלילה בדהב הם המומחים #1 לאזור, מכירים כל צב ים וכל שונית ויכולים לקחת אתכם לצלילות מרתקות. עוזר מאוד לדעת שכולם דוברי אנגלית ולכן תוכלו לתקשר איתם בקלות. עוד משהו שחשוב לדעת על מדריכי הצלילה בדהב הוא שחלק מהם פרילנסרים שעובדים עם מספר מועדונים במקביל, ואפילו בברים או במסעדות מקומיות. מעבר לכך שמדובר באנשים מרתקים שראו דבר אחד או שניים (או מלנתאלפים) לפני ואחרי שהגיעו לדהב, מדריכי הצלילה יכולים לקחת אתכם למקומות נדירים שספק אם תגיעו אליהם לבד. אז תעבדו על הקסם האישי והחיוך והתכוננו להכיר חברים חדשים. לא סתם סיני מוצפת מחדש בישראלים (:

טופ 5 מועדוני צלילה בדהב

בדהב פועלים מספר רב של מועדוני צלילה; חלקם פועלים עם צוות קבוע, חלקם עם צוות פרילנסרים המשתנה מעונה לעונה וחלקם שייך למלונות השוכנים בדהב. מכיוון שחלק משמעותי מחוויית הצלילה הוא החיבור למדריך, המקצועיות שלו, הביטחון והאמון שחשים לידו, אלה חמשת המקומות המומלצים ביותר מבחינת הצוות והשירות שהם מעניקים:

  • Red Sea Dahab Divers– מועדון הצלילה הזה עובד בשיטת הפרילנסרים ומשכיר ציוד ממועדון קבוע ואיכותי. רד סי דהב דייברס מנוהל על ידי עבדאללה, מדריך צלילה מנוסה ואיש על-הכיפאק באופן כללי. עבדאללה ישמח לקחת אתכם להרפתקאות צלילה מיוחדות שמותאמות לכם ואם תצטרפו אליו לצלילת ניקיון כדי לשמור על החיים מתחת למים מוגנים, הוא בכלל יהיה מבסוט.
  • Barracuda Adventurs– אחח, ברקודה… מועדון הצלילה הזה מתאים לכל מי שלא מחפש צלילות רציניות מדי, ומעדיף לעשות כיף וצחוקים מתחת למים ולכן כדאי מאוד שיהיה לכם ניסיון קודם בצלילות כדי שתראו זווית אחרת של צלילות. ברקודה (מחמוד) מעסיק גם הוא מספר פרילנסרים המעבירים את ההדרכות, בעוד שהוא אחראי למסעות הצלילה.
  • Red Sea Relax– מדובר במלון המפעיל מועדון צלילה פרטי והוא אהוב במיוחד על תיירי צלילה בדהב. רד סי רילקס שוכן באזור הצפוני של הטיילת בדהב וצמוד לאתר הצלילה Lighthouse reef כך שתוכלו להתחיל את חופשת הצלילה שלכם ממש ביציאה מהמלון. מדובר במלון קטן וצנוע המציע 20 חדרים בסך הכול, והודות לכך הוא מנוהל באווירה משפחתית ונעימה.
  • Bubbles team– אל תתנו לשם להטעות, מדובר במועדון צלילה עם צוות סופר מקצועי ואדיב, שיגרום לכם להרגיש שאתם בידיים הבטוחות ביותר. חוץ מזה, באקר וכארים, בעלי המקום, קבעו שיא מיוחד כשביצעו את הצלילה הארוכה בעולם. המועדון ממוקם ממש במרכז הטיילת והמחירים שלו נוחים למדי.
  • Mirage Divers– מיראג' דייברס הוא מלון שבבעלותו מועדון צלילה ותיק שנהנה ממיקום יחיד במינו ושוכן באזור הבילויים "בלו ביץ'" ובין 2 אתרי הצלילה מפורסמים – ווייטהאוס ואל גארדן. צוות המועדון ידוע ביחס החם שלו לאורחים ובמקצועיות של צוות המדריכים שלו, וכן באיכות הציוד שהוא מחזיק. המחירים נוחים מאוד ביחס לתמורה שהוא מספק ולמיקום המצוין שלו.
חופשה בבלגיה

ברוכים הבאים לבלגיה. בלגיה – מה לא אמרו עליה? שהיא משמימה, משעממת, חסרת חיים. אך יש אחרים שראו את

עיר הבירה של הדרום

שארם א שייח' היא עיר מצרית, הממוקמת בדרום חצי – האי סיני היא נהנית מעושר רב, שכן מופנים אליה