נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מאיזה גיל אפשר להשכיר רכב בחו"ל?

השכרת רכב בחו״ל יכולה להיות דרך נוחה, חסכונית ומהנה לחקור יעד חדש ולהתנייד בין האטרקציות המתוירות. עם זאת, מגבלות הגיל להשכרת רכב משתנות ממדינה למדינה ויכולות להיות שונות למדי מדרישות הגיל במדינה ממנה אתם מגיעים. בעוד בישראל השכרת רכב היא מגיל 18, במדינות אחרות זה עלול להיות שונה. במאמר זה נסקור את הגיל המינימלי להשכרת רכב בחו״ל ודברים חשובים נוספים

 

אז מה טווח הגילאים להשכרת רכבים בחו״ל?

הגיל המינימלי לצורך השכרת רכב בחול משתנה ממדינה למדינה, ויכול לנוע בין 18 ל-25, וזאת בהתאם למדיניות של המדינה עצמה ולמדיניות של חברת ההשכרה. במדינות מסוימות הגיל המינימלי עלול להיות אף גבוה יותר- לפעמים 30 ולפעמים אפילו 35. חשוב מאוד לבדוק את דרישות הגיל ביעד שלכם לפני שאתם מבצעים הזמנות של רכב שכור וזאת בכדי למנוע אי נעימויות.

השכרת רכב בחול

מדוע לחברות השכרת רכב יש מגבלות גיל?

קודם כל, במדינות שונות גיל המינימום להוצאת רישיון נהיגה הוא אחר. על כן השכרת הרכב תעבוד על פי המדיניות של החוק במסגרת זו. מעבר לכך, לחברות השכרת רכב יש מגבלות גיל מכיוון שהן מחשיבות נהגים צעירים יותר כבעלי סיכון גבוה יותר. נהגים צעירים נוטים סטטיסטית להיות מעורבים יותר בתאונות דרכים, מה שאומר שייתכן שחברת השכרת הרכב תצטרך לשלם יותר כסף בתביעות ביטוח שונות. מסיבות אלה יש חברות השכרה שמציבות מגבלת גיל מינימלי גבוהה יותר.

 

הגבלת גיל מקסימלית

יש חברות השכרה בחו״ל להם יש גם הגבלת גיל הפוכה, כלומר שמעל לגיל מסוים לא ניתן להשכיר רכב. לעיתים זה גיל 75 או פחות, וזאת בהתאם לחברה ולמדינה.

 

תוספת נהג צעיר

אם הינכם עומדים בהגבלות הגיל המינימלי אבל אתם עדיין צעירים, יכול להיות שחברת השכרת הרכב בחו״ל תדרוש מכם תוספת ״נהג צעיר״ על דמי השכירות. זה יכול לנוע בין כמה דולרים לכמה עשרות דולרים ביום, תלוי בחברה ההשכרה וביעד שלכם. חברות השכרה מסוימות בחו״ל עשויות גם לדרוש מכם לרכוש כיסוי ביטוחי נוסף.

השכרת רכב בחול

מה חשוב לעשות לפני הזמנת רכב שכור?

כמו שכבר ציינו, חשוב לוודא את מגבלות הגיל השונות והתוספות הנדרשות ביעד אליו אתם נוסעים. לאחר מכן, יש לוודא שיש לכם רישיון נהיגה בתוקף ושהמדינה אליה אתם נוסעים מאפשרת לנהוג איתו. לעיתים יש דרישה לרישיון נהיגה בינלאומי, שהוא מסמך שמתרגם את הרישיון שלכם ומוכר לשימוש בעשרות מדינות בעולם. יש יעדים מסוימים בהם תידרשו גם להצגת ויזה ומסמכים נוספים לצורך השכרת הרכב.

 

לסיכום

לסיכום, גיל המינימום להשכרת רכב בחו״ל משתנה בהתאם למדינה ולמדיניות של חברת ההשכרה עצמה. אם אתם נהגים צעירים, לעיתים תצטרכו לשלם תוספת כספית על היותם כאלה. לפני הזמנת רכב שכור בחו״ל מומלץ לבדוק על כל ההגבלות.

השכרת רכב בחול