נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חקור את עולם הקפה: מדריך לתיירים שאוהבים קפה

אוהבים לשתות קפה משובח? לא מוכנים להתפשר על האספרסו שלכם? אוהבים להסתובב ולהכיר מקומות חדשים? אם התשובה שלכם לשתי השאלות הללו היתה כן, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להבין קצת יותר על הקפה שאתם שותים, וגם נכיר לכם מקום מעולה שתוכלו להשיג בו כל מה שקשור לקפה: החל מכוס אספרסו מעולה ועד למקינטה איכותית.

 

מה זה קפה בעצם?

קפה הוא כינוי למשקה שמופק מפולי צמח הקפה. לצמח הקפה יש הרבה זנים, שהידוע והמרכזי בהם הוא הערביקה שגדל באופן טבעי באתיופיה, זני קפה אחרים גדלים באזורים שונים ברחבי אפריקה. את פולי הקפה קוטפים, קולים, וטוחנים, וכך מקבלים את אבקת הקפה.

את האבקה חולטים או מבשלים במים בצורות שונות, מוסיפים לה את התוספת הרצויה, וכך מקבלים את כוס הקפה. הקפה הוא אורח די חדש בעולם המערבי – הוא הופץ בקנה מידה נרחב באירופה רק במאה ה- 16.

זני הקפה

ישנם שני זנים עיקריים של קפה שאותם מגדלים באופן נרחב, ומהם מכינים את רוב הקפה שאנו שותים כיום. הזן הראשון שכבר הזכרנו הוא זן הערביקה. מדובר על צמח עדין ומפונק יחסית, כך שקשה יותר לגדל אותו, אך הטעם שלו עדין מאוד ונחשב לאהוב ביותר. הזן השני הוא זן הרובוסטה.

זהו זן קשוח ועמיד יותר, שאפשר לגדל גם בתנאי אקלים פחות נוחים, והטעם שלו יותר מר וחמוץ. פולי הרובוסטה לרוב לא נטחנים לבד, אלא כחלק מתערובת, על מנת להוסיף טעם.

 

מה משפיע על טעם הקפה?

מעבר לזן שממנו נלקחו הפולים, יש עוד כמה דברים שמשפיעים מאוד על טעמו הסופי של הקפה שאנו שותים. אחד הדברים הבסיסיים הוא האבקה שנטחנה מהפולים – האם מדובר על פולי קפה מזן אחד בלבד, או שערבבו פולים מכמה סוגים על מנת ליצור טעם מסוים שמשלב בעצם טעמים של כמה זנים.

דבר נוסף שמשפיע על הטעם הוא המקום שבו גדלו פולי הקפה, כאשר לכל אזור בעולם יש השפעה שונה על הטעם של הפולים. גם צורת הקלייה ומשך הקלייה ישפיעו באופן משמעותי על טעם הקפה. פרטים נוספים תוכלו למצוא בקישור הזה: לאתר.

 

איפה אפשר לשתות קפה משובח?

אם אתם לא מסוגלים לשתות כוס נס קפה פשוטה במטבחון של המשרד, או להזמין באיזו חנות נוחות, וחשוב לכם להשקיע בקפה טרי ואיכותי, כדאי להכיר את קפה נחת. מדובר על רשת של כמה בתי קפה, שניתן לרכוש בה גם תערובות קפה ושלל מוצרים נלווים. תמצאו שם קפה מעולה ברמה הגבוהה ביותר, ותאמינו לנו שלא תתחרטו על ההחלטה.

 

סיכום

אין כמו שילוב של סיור נחמד או טיול למקם חדש עם כוס אספרסו משובח להשלמת החוויה. פשוט צאו לסיבוב, ושלבו אותו בקפה נחת.