נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין ים המלח לים התיכון

במדינתנו ישנם שני ימים בולטים ועיקריים, ים התיכון וים המלח.

לכל אחד היתרונות והמאפיינים המייחדים אותו.

ישנם אנשים שאוהבים יותר את האחד מאשר השני ויש כאלה שאת שניהם באותה המידה.

בכתבה שלפניכם נעמוד את ההבדלים בין השניים, על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא.

 

המקום הנמוך בעולם

ים המלח ידוע גם כמקום יבשתי הנמוך ביותר בכל העולם. מיקומו הוא באזור של הבקע הסורי- אפריקני ומרכזו עובר בגבול בין ירדן למדינת ישראל. באזור של ים המלח קיימות אטרקציות שונות החל מבתי מלון מפוארים עם נוף לים ועד לפעילויות שמתאימות לכל המשפחה הכוללות טיולי טרקטורונים, טיולים בטבע, מרכז עם סרטי תלת ממד מיוחדים ועוד.

הים התיכון

ים זה הוא בין-יבשתי כיוון ונמצא בין היבשות אפריקה, אירופה ואסיה. ישנו חיבור בינו לבין האוקיינוס האטלנטי, בינו לבין הים השחור וכן, הוא מחובר גם לים סוף דרך תעלת סואץ. כל שטחו של ים התיכון הוא 3% משטח האוקיינוסים והימי האחרים ברחבי העולם. גם באזור ים התיכון ישנה תיירות גבוה ובתי מלון המתפרסים לאורכם של החופים היפים של הים.

רמת המליחות

אחד ההבדלים הבולטים המייחדים את ים המלח מימים אחרים כולל הים התיכון הוא כמות המליחות המרוכזת הנמצאת בו. המים בים המלח הוא מלוחים מאד כיוון וריכוז המלחים בהם הוא 34.2% נתון גבוה פי עשרה מהריכוז של המלחים בים התיכון. לכן, לים המלח סגולות מרפאות כמו העובדה שהמלח מחטא פצעים הנמצאים על העור.

שחייה בים

עובדה נוספת שקשורה גם לריכוז המלח בים היא רמת הגלים. כאשר בים התיכון עשויים להיות גלים גבוהים מאד ואף דגל שחור שמורה לא להיכנס למים בגלל הסיכון, לעומת זאת בים המלח אין כמעט גלים וגם אם כן הוא נמוכים עד רמה שכמעט ולא מבחינים בהם. בנוסף, בשל המלח הרב קשה לצלול בים המלח, גם כי הדבר לא נעים בעיקר באזור העיניים וכן, כי הגוף נוטה לצוף בים זה. לעומת זאת בים התיכון ניתן לצלול למעמקים.

 

חיות ים

בים המלח ידוע כי אין דגים בתוך המים, בשל כמות המלח הגבוה. עם זאת יש הטוענים כי במעמקי הים ממש קרוב לקרקעית ישנם מים מתוקים ושם נמצאו יצורים זעירים רבים שלא ברור עדיין מה הם. לעומת זאת בים התיכון ניתן לראות חיות רבות בעיקר דגים שנמצאים לעיתים קרוב מאד לפני הים. מעבר לכך, ישנן עונות שהמדוזות מגיעות בקבוצות גדולות ובשל הארס שלהם לא ניתן לשחות מבלי לקחת סיכון להיצרב.

לסיכום

ים התיכון וים המלח הם מקומות בילוי ותיירות שמושכים אנשים רבים. ההבדלים העיקריים ביניהם קשורים למהות של כל אחד מהם. כאשר כמות המלח השונה משפיעה על השחייה בים, על החיות בו ובאופן כללי על החוויה השונה בכל ים.

אישה צפה

 

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות