נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ממוני בטיחות במטוס – האם יש לכך הכשרה ספציפית?

החוויה של טיסה היא אחת החוויות הנהדרות ביותר שתחוו, לכן אתם צריכים שתיזכר לטובה. אתם מתלהבים מהכניסה למטוס, מהכיסאות המרופדים והנוחים מהדיילות בלבוש המוקפד וסבר הפנים הנעים, אך אתם אינכם יודעים כי על מנת שהמטוס שלכם יטוס הושקעו שעות רבות של בדיקות.

במאמר זה נדבר על ממוני בטיחות במטוס מה התפקיד שלהם? מהי ההכשרה שלהם? ועוד תשובות לשאלות שונות העולות בנושא זה על מנת שתעלו על המטוס בבטיחות ותחזרו בשלום.

 

מיהו ממונה בטיחות?

הכל אודות ממונה בטיחות במטוס. ממונה בטיחות במטוס הוא אדם, שהוכשר במיוחד לכך, ואחראי על בטיחות הנוסעים בו, על מנת שהטיסה תעבור עליהם בצורה בטוחה. למומחה בטיחות יש אחריות על שלומם וביטחונם של הנושאים, וכן אחריות על בטיחות הצוות שעל המטוס. בחברת צמח בטיחות תוכלו להכשיר ממונה בטיחות ע"י הדרכות או לחילופין לשכור את שירותיו של ממונה בטיחות אשר נמצא במקצוע זה מספר שנים טובות וכך תקבלו את השירות המקצועי ביותר שניתן.

 

מה היא הכשרה של ממוני בטיחות במטוס?

ממונה בטיחות עובר קורס של בטיחות במטוס, על ידי משרד התמ"ת. במסגרת הכשרה זו הוא לומד קורס מיוחד המכשיר אותו בתחום זה של בטיחות במטוס. קורס זה כולל כללים ייחודים לשהייה במטוס, וכללים המחייבים ליישם אותם למען בטיחות הנוסעים. כללים אלה כוללים בטיחות הנוסעים לגבי שריפה במקום, והכנת הציוד המתאים לנוסעים, ולברר את תקינות הציוד הזה.

ניתן להכשיר ממונה בטיחות שכאלו בכל בארץ במקומות שונים,  אז שעות הקורס משתנות בהתאם לחומרים הנלמדים בקורס.

 

בטיחות בטיסה – מה התפקיד של ממונה הבטיחות בטיסה?

התפקיד של ממונה הבטיחות מתחלק לשני תפקידים שונים:

  • התפקיד הראשון כולל בדיקת המטוס כולו, ומציאת תקלות במטוס, שאינן מאשרות טיס, וכן האבזרים השונים כמו מסכות חמצן וחגורות בטיחות ועלייה של הנוסעים עליו. לכן יש לציין אותן, ולדאוג לכך שיתקנו אותן. רק לאחר אישור ניתן לוודא את תקינות המטוס, הוא מאשר טיסה.
  • התפקיד השני כולל: שמירה על כללי הבטיחות במטוס עצמו הכוללים בדיקה של נוסעים, ובדיקת תיקי המשא שהנוסעים מעלים על פי החוקים שכל מדינה.

 

2 כללים שאתם חייבים להקפיד עליהם בעלייה למטוס

ממונה בטיחות אמנם עושה את תפקידו כראוי, אבל גם אתם חייבים לדאוג על השמירה של הביטחון שלכם, לכן אתם חייבים לשמור על 2 כללים:

 

חגירת חגורות בטיחות לכל הנוסעים

רוב המדינות אינן מקפידות על מושבים מיוחדים לילדים, ולכן עליכם להביא כיסא בטיחות או בוסטר עדיף עם גב, על מנת לדאוג לבטיחות הילד במהלך הטיסה. כמו כן עם גם תינוק קטן נוסע איתכם עליכם לדאוג לעריסה מיוחדת המתאימה למטוס.

 

להעלות תיקים עם משקל מותאם

למטוס חייבים להעלות משקל מותאם, ולכן יש להקפיד על משקל זה, ולוודא כי אתם לא מסכנים את שאר הנוסעים.

 

איזו חברה מעסיקה ממוני בטיחות?

חברת צמח בטיחות מעסיקה כ20 עובדים, האחראים על בטיחות בעבודה, ומתן יעוץ בנושאים אלו.

 

לסיכום

מאמר זה מדבר על נושא הבטיחות במטוס, ועונה על שאלות בטיחות. במאמר זה ניתן פרטים על ממונה בטיחות מה ההכשרה שלו? מה התפקיד שלו? בעזרת מאמר זה אתם תוכלו להיות בטוחים בטיסה.

מטוס