נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי אפשר לנהוג בקלאב קאר?

נהיגה בקלאב קאר יכולה להפוך את העבודה שלכם להיות הרבה יותר יעילה ובאופן כללי להקל על החיים שלכם. בניגוד לרכב מנועי רגיל, נהיגה בקלאב קאר לא מחייבת אתכם ברישיון נהיגה. עם זאת, זה עדיין לא אומר שאפשר לנהוג על הקלאב קאר איך שהייתם רוצים. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם שמים את הידיים על ההגה של הקלאב קאר. 

 

קלאב קאר

קלאב קאר הוא רכב תפעולי שנועד לנהיגות קצרות בתוך שטחים מיושבים או אזורי תעשייה. כיום ישנו מגוון רחב של רכבים שעונים להגדרה הזו, וכאן תוכלו לראות אותם https://www.golfcart.co.il. יש יתרון לנהיגה בקלאב קאר על פני רכב רגיל, לא רק מצד החיסכון הכלכלי בדלק, אלא גם מצד מי שיכול לנהוג עליו.

קלאב קאר

בטיחות ורישיון

כאמור, אחד היתרונות הכי גדולים שיש לקלאב קאר הוא שכדי לנהוג עליו אתם לא צריכים להחזיק ברישיון נהיגה. עם זאת, הגיל המינימלי של נהג בקלאב קאר צריך להיות לכל הפחות 16, גם אם הוא לא מחזיק ברישיון נהיגה. ביחס לציות לתמרורים, לנהגי הקלאב קאר יש חובה לציית לכל תמרור, בדיוק כמו נהגים של רכב מנועי רגיל, כדי לשמור על הסביבה שבה הם נוהגים בטוחה כמה שיותר.

מצד הביטוח גם יש יתרון לקלאב קאר לאור העובדה שאין צורך לבטח אותו כמו שמבטחים רכב רגיל. כמובן, ביטוח מפני גניבות או בשל נזק ניתן לעשות על כל ציוד שיש לכם בעבודה, אולם אין חובה לעשות את זה כמו ביחס לרכב מנועי .

 

איך בוחרים קלאב קאר

בבחירת קלאב קאר יש מספר פרמטרים שעליהם צריך לתת את הדעת. הראשון הוא כמובן הגודל של הרכב שצריך להיות בהתאם לשימוש שהולך להיות לו. אם המטרה העיקרית היא הובלה של נוסעים, יש קלאב קאר עם מספר מושבים. מנגד, אם השימוש העיקרי שלו הולך להיות להובלת משאות, אפשר לוותר על מושבי נוסעים ולהעדיף במקום קלאב קאר עם קיבולת גדולה יותר.

נתון נוסף שכדאי להתחשב בו זו העבירות של הקלאב קאר. בשטחים חקלאיים או באזורי תעשייה הנהיגה לא תמיד מתבצעת על כבישים חלקים. אם אתם יודעים מראש היכן הקלאב קאר שלכם הולך לנסוע כדאי לקנות רכב עם צמיגים מתאימים, או לפחות להחליף אותם לפני שהרכב נכנס לשימוש אצלכם.

 

לסיכום

קלאב קאר או בשמו הידוע יותר רכב תפעולי הוא רכב שמונע בדרך כלל על חשמל ונועד לנהיגות קצרות בשטחי תעשייה. כדי לנהוג על קלאב קאר אין צורך ברישיון נהיגה, וגם לא צריך לבטח אותו כמו רכב רגיל. עם זאת, הנהג של הקלאב קאר צריך להיות מעל גיל 16, וכמובן שבעת הנהיגה עליו להקפיד על כלל הוראות הבטיחות המחייבות את הנהגים, על מנת לשמור עליו ועל הסביבה שלו.

לנהוג בקלאב קאר