נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נוכל לקבל פיצוי עקב טיסה שבוטלה? 

כולנו מכירים את הסיטואציה העגומה. מזמינים טיסה למטרת חופש או ביקור משפחתי, מתכוננים, אורזים, מתחילים להתלהב – ואז מתקבלת הודעה מעציבה מחברת התעופה על כך שהטיסה מבוטלת, או שאנחנו נאלצים לבטל את הטיסה בהתראה קצרה. מעבר לתחושת האכזבה, לעתים הדבר כרוך בנזק כלכלי של ממש. האם ניתן לקבל פיצוי כאשר טיסה מתבטלת? ובאיזה מקרים? 

 

ביטולי טיסות – מה ניתן לעשות?

אף אחד לא מזמין חופשה כדי לבטל אותה, ואף חברת תעופה לא פותחת קו כדי לבטל בו טיסות. עם זאת, ישנם מקרים שבהם הלקוח או חברת התעופה מבטלים את הטיסה, והדבר עשוי לגרור נזקים לצד השני. עבור מקרים שבהם חברת התעופה מבטלת את הטיסה ואינה מספקת חלופה הולמת, קיים מענה בחוק המזכה את הלקוח בפיצוי. על מנת להיות זכאים לפיצוי במקרים בהם הלקוח הוא הצד שמבטל, יש להיעזר בשירות הקרוי ביטוח ביטול טיסה.

ביטוח ביטול טיסה

מתי נקבל פיצוי על ביטול טיסה?

לא בכל מקרה בו טיסה מתבטלת הלקוח יהיה זכאי לפיצוי. חשוב לומר כי החוק, הקרוי "חוק טיבי", מגדיר את המקרים והתנאים בהם חברת התעופה חייבת לפצות את הלקוח על ביטול הטיסה, וגם את המקרים בהם אינה חייבת בפיצוי. המקרים השונים נבדלים ביניהם בזמן ההתראה על ביטול הטיסה.

 

טיסה שבוטלה למעלה מארבע עשר יום לפני המועד המתוכנן

במקרה כזה, חברת התעופה חייבת להחזיר לנוסע את כספו עבור הכרטיסים, אך אינה מחויבת בפיצוי כספי נוסף.

 

טיסה שבוטלה בין שבעה לארבעה עשר יום לפני המועד המתוכנן

במידה והטיסה בוטלה פחות משבועיים לפני המועד, אך למעלה משבוע, חברת התעופה מחויבת בהצעת טיסה חלופית, כך שיתאפשר ללקוח להגיע ליעדו באיחור של לא יותר מארבע שעות לעומת המועד המתוכנן על פי הטיסה המקורית. במידה ולא מתאפשר לחברת התעופה להציע אפשרות כזו, יהיה הלקוח זכאי לפיצוי כספי.

ביטוח ביטול טיסה

טיסה שבוטלה תוך פחות משבוע ממועד הטיסה המקורי

במקרה כזה, מחויבת חברת התעופה להציע טיסה חלופית שממריאה קרוב ככל הניתן לשעת ההמראה המקורית ולא יותר משעה לפניה. במידה ואין לחברת התעופה אפשרות כזו, יהיה הלקוח זכאי לפיצוי כספי.

 

האם בכל מקרה של ביטול טיסה תוך פחות משבועיים חברת התעופה תחויב במתן פיצוי?

חברת התעופה תהיה מחויבת בפיצוי כספי בהתאם לתנאים שהוגדרו בסעיף הקודם, אך במידה ותוכיח חברת התעופה שהביטול לא נעשה ביוזמתה אלא בכפוף לכוח עליון שמנע ממנה לקיים את הטיסה כלל או במועד המתוכנן, לא תהיה מחויבת בפיצוי כספי ללקוח. סיבות כאלה יכולות להיות תנאי מזג אוויר קיצוניים, מלחמה המונעת תנועה בנתיבי אוויר שונים, או אסון טבע המונע קיומן של טיסות.

 

האם יש הבחנה בין סוגי טיסות או בין חברות תעופה שונות?

כאמור, הפיצוי עקב טיסות שהתבטלו הוא חובת חברת התעופה על פי החוק. על אף היותו של חוק טיבי חוק ישראלי, הוא מחייב גם חברות תעופה זרות כאשר הטיסה ממריאה משטח ישראל, ואינו מבחין בין טיסות סדירות ובין טיסות שכר.

ביטוח ביטול טיסה