נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה לעובדים בחו"ל

מס הכנסה הוא גוף שמאגד את המיסים שנלקחים מהמשכורת של כל אזרח ישראלי באופן ישיר. מדינה מודרנית מושתתת על המיסים של האזרחים, ולכן כל אזרח מחויב בתשלום – אחרת הממשלה לא תוכל לספק את צרכי האזרחים. יש מקרים חריגים בהם מס הכנסה מאשר פטור חלקי או מלא מתשלום מס הכנסה, או גם ממיסים אחרים. מקרים אלה הם נכות, עיוורון, עצמאיים בעלי עוסק פטור, אבל מה עם אזרחים שעובדים בחו"ל?

 

אזרחים ישראלים שעובדים בחו"ל

אזרחים ישראלים שעובדים בחו"ל לא זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, גם אם זה נשמע לכם מוזר או משונה. בשל היותם אזרחים הם עדיין מחויבים למדינה ויכולים להשתמש בהטבותיה בדרכים שונות, ולכן עליהם לשלם מיסים. הדרך בה הם ישלמו היא על ידי קישור של המעסיק למס ההכנסה על ידי פתיחת תיק ניכויים, או בכל דרך שתביא לכך שמס הכנסה יקבל חלק מהמשכורת שלהם. אבל אל דאגה – אזרחים אלה בדרך כלל מקבלים הטבות של ניכויים על הוצאות שונות.

 

אזרחים ישראלים שעובדים אצל מעסיק מחו"ל

משום שאנחנו חיים בעידן דיגיטלי בו ניתן לתקשר עם אנשים מרחבי העולם, ולעבוד עם חברה מחו"ל דרך המחשב – יש ישראלים שהמעסיק שלהם הוא לא אזרח ישראלי. במצב כזה הם צריכים לשלם מס הכנסה, בדומה למי שעובד בחו"ל. פטור ממס הכנסה רלוונטי רק לאוכלוסיות מוגבלות, ולא לאנשים שעובדים מחוץ לארץ וטוענים שאין להם סיבה לשלם למדינה מיסים.

 

איפה ניתן לבדוק את הדברים בצורה ספציפית יותר?

ניתן לברר את הדברים באתר של מס הכנסה או של הביטוח הלאומי. אתרים אלה מלאים במידע וניתן גם ליצור קשר עם נציג בהם. ייתכן ולכם יש מקרה חריג וכדאי לכם לברר אם אתם זכאים להטבות מסוימות בגלל עבדותכם מחוץ לגבולות הארץ. אל תתעצלו לבדוק מה מגיע לכם כי מדובר בכסף שלכם ובזמן שלכם ואלו משאבים יקרים ביותר.

 

מה קורה אם לא משלמים למס הכנסה?

אנו ממש לא ממליצים לכם לא לשלם למס הכנסה, כי אתם תקבלו חוב ואפילו גרוע מכך – זו פעולה לא חוקית שיכולה להיות מלווה בעונשים לא נעימים. אנו מציעים לכם להיות אזרחים ישרים כדי ששמכם הטוב לא יכתים. חובות למדינה עלולים להיות כרוכים בהוצאות לפעול ולהוביל למצבים כלכליים קשים, אז בדקו היטב מה הסכום שאתם צריכים לשלם ועשו זאת.

 

לסיכום

אזרחים ישראלים שעובדים בחו"ל לא זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, אלא אם הם בעלי מוגבלות ברמה גבוהה – נכות או עיוורון. על אף שהם לא נמצאים הרבה במדינה הם צריכים לשלם לה מיסים. אנו מציעים לכם לברר מה אתם באופן אישי זכאים לקבל, כי יש הרבה יוצאים מן הכלל בנושא זה, וחבל שלא תקבלו את שמגיע לכם.

כסף אמריקאי

 

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות