נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צוואות עם נכסים בחו"ל – איך זה עובד

אנו שומעים לא פעם על אנשים אמידים שבחרו לרכוש נכסים מחוץ לגבולות הארץ. אלה צריכים לדעת שתרחיש זה עשוי להביא לקושי במידה והם יחליטו להעביר אותם בירושה. יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין מה צריך במידה ואדם מתכנן לכתוב צוואה שכוללת נכסים שנמצאים בחו"ל. הישארו כאן ותגלו את כל המידע החיוני, רגע לפני שתתיישבו לכתוב את הצוואה.

 

מה החוק אומר?

בירור שערכנו בנושא העלה שנכסים בחו"ל ששייכים לאזרחים ישראלים לא אמורים להוות בעיה כלשהי במהלך חייהם. העניין מסתבך כאשר אותו אדם בוחר לנסח צוואה ולהוריש בה את הנכסים הללו ליורשיו. שכן, חוקי המדינה חלים על הנכס הזה וכך גם תשלום מה הירושה על הרכוש. זו ההזדמנות לציין שאין מדובר בעניין כלל עולמי. שכן, יש מדינות מסוימות שחל בהן עקרון שנקרא "חופש ההורשה". מדובר בעצם בעיקרון שמאפשר לכל אדם להוריש את רכושו בהתאם לרצונו.

מה עושים במקרה כזה?

אדם שמתגורר בישראל בימים אלה ורוצה לנסח צוואה שתכלול נכסים שנמצאים במדינה זרה, צריך לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי שיינתן מטעמו של עורך דין לענייני צוואות ייעוץ בירושלים. שכן, ניתן לנסח את הצוואה בהתאם לחוקי הירושה של ישראל ומדינת היעד כאחד. כך בעצם, הצוואה תתאים לחוקי הירושה הזרי ותיחשב כתקפה.

 

חשוב להכיר במס הירושה

לא ניתן לכתוב על כתיבת צוואה שכוללת נכסים בחו"ל, מבלי להציג בקצרה את נושא מס הירושה שאינו קיים בישראל. שכן, נכון לרגע כתיבת מילים אלה, היורשים לא נדרשים לשלם מס בעת קבלת הנכס שהגיע אליהם בירושה (פרט למקרים חריגים שבהם היורש מחויב במס אחר, לדוגמא, מס שבח).

לעומת זאת, יש כמה מדינות שמחייבות את תשלום מס הירושה. חשוב להכיר בעובדה זו. שכן, היורשים יגלו בהמשך שהם יצטרכו לשלם מס עבור הנכסים הללו. יש מי שממליצים להעביר את הנכסים לידי היורשים בזמן שהמוריש בחיים, כדי להימנע מתשלומים מיותרים. אתם כמובן תצטרכו להחליט אם תרצו לפעול כך או אחרת.

מדינה זרה

טיפ חשוב – פנו לעורך דין מומלץ

יש היצע רחב של עורכי דין שעוסקים בתחום הצוואות. עליכם לבדוק היטב את טיבו של עורך הדין הנבחר. שכן, זה חייב להיות בעל ניסיון רב בכתיבת צוואות שתואמות למדינת היעד שבה הכנסים שלכם נמצאים. נמליץ לבצע בירור מקיף ברחבי הרשת ולהסתייע בגולשים שביצעו את ההליך הזה לאחרונה. שכן, הם יוכלו להעיד על מקצועיות השירות שקיבלו.

 

השורה התחתונה

כתיבת צוואה שכוללת נכסים בחו"ל מצריכה הסתייעות מצד עורך דין מוסמך ומומלץ. שכן, מסירת הנכסים לאחר מותו של המצווה, עשויה להוביל לתשלומים גבוהים מאוד. מי שמתכננים לכתוב צוואה, בזמן שיש בידם נכסים מסוג זה, צריכים לבדוק את הנושא מקרוב, כדי לבדוק אם ישנה דרך להפחית את גובה המס.