נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שלום לך ארץ נהדרת

בידוד של 3 ימים לפחות, גם למי שחוסן או החלים, ברגע שחוזרים מחו"ל.

זו הגזירה שנחתה עלינו לפני יומיים סך הכל וכבר גרמה להמון ישראלים לרוץ לבטל את הטיסות שלהם.

וזה, עוד מבלי להזכיר את בדית PCR, בלאגן באירופה וחוסר וודאות מוחלט ששוב אופף את העולם.

כפי שנאמר, לא עוד פעם. אז מה עושים עכשיו? בכל זאת, אנחנו רוצים חופש אחרי שנתיים קשוחות שכולנו חווינו.

אבל האם חייב לנסוע לחו"ל בשביל חופשה אמיתית? האם חופשה בארץ, יש ביכולתה לספק לנו את ההרגשה שאנחנו כל כך כמהים לה, לרגש ולהפתיע אותנו? בכתבה הבאה ננסה לשכנע אותכם שיש עוד תקווה. וקוראים לה תיירות בישראל.

 

פארקים ושמורות טבע

בניאס

מי אמר שצריך לנסוע לחו"ל בשביל לראות מפלים? גם לנו יש אחלה מפל משל עצמנו, שנמצא מרחק נסיעה לא גדול מדי, ממרכז הארץ.

אבל, לא רק מפל נמצא שם. גם שרידי מקדש שהוקם על ידי הורדוס המלך. רוצים משהו מודרני יותר מבית המקדש שנבנה לפני הספירה? אז יש גם מבצר, שנבנה בתקופה של הצלבנים.

בכלל לא אוהבים מבנים היסטוריים והריסות עתיקות? רוצים טבע ובעלי חיים? טוב שאמרתם. אולי יתמזל מזלכם לפגוש באיזה לוטרה חמודה שמסתובבת באזור. אולי אפילו שתיים. וזה עוד לפני שאמרנו מילה על שפני סלע, שנמצאים בכל מקום ועל בזים, שזה כבר חתיכת חוויה.

 

כלניות

נכון, מעשית החורף עוד אל התחיל פה בארץ, אבל פברואר נמצא במרחק קטן מאיתנו ואיתו מחכה לנו הפריחה של כלניות – הפלא השנתי של אזור הנגב. כשנדמה לנו שאנחנו בעיצומו של החורף אבל הטבע, שחכם מאיתנו, כבר מרגיש את האביב ומתחיל להתעורר לכבודו. בין החוויות הקסומות, שתוכלו לראות בארץ.

 

שמורת עין אפק

ומה אנחנו, הישראלים, אוהבים יותר ממעיינות? מזל שיש לנו הרבה כאלה.

באזור קריית ביאליק נמצא שמורת טבע יפהפייה, בשם עין אפק. גם פה מתחשק לכם לדעת, איזה בעלי חיים תוכלו למצוא? אז נגלה לכם שיש המון צבים באזור.

אבל עזבו אותכם שנייה מהצבים, תסתכלו מסביב ותראו כמה יופי מהפנט יש פה. רואים? מעולה. תשקעו לתוכו.

שמורות טבע זה טוב ויפה אבל מה עם קצת אורבניות וקצת עיר? אז מעולה ששאלתם. לפני שניקח אותכם לאזורים מודרניים, בואו נדבר קצת על ערים עתיקות שיש בארץ.

 

 ירושלים

עיר היחידה בעולם, שלא זקוקה לשום הצגה מקדימה. אבל נהיה נחמדים ונפרט בכל זאת. מסמטאות של נחלאות, עם הבתים הקטנים והצפופים, שעשויים מאבן ירושלמית, דרך הסמטאות של העיר העתיקה, שכל רובע ורובע יהפנט אותכם ועד שכונת משכננות שאננים, שהייתה בין השכונות הראשונות, שנבנו מחוץ לחומות העיר העתיקה. העיר הזאת חיה את ההיסטוריה, נושמת את ההיסטוריה ומפיצה אותה אל כל העולם.

 

 יפו

קסם של נמל ישן, שאומנם עבר מתיחת פנים אך עדיין שומר על האופי המיוחד שלו. סמטאות, בעלי שמות של מזלות, גשר שמבטיח להגשים לכם משאלות אם תעמדו ליד המזל שלכם, עץ תפוזים, שצומח כאשר הוא תלווי באוויר – כל זה תוכלו למצוא בזמן שוטטות רגועה ביפו. וזה עוד לפני שנאמרה פה מילה על מסעדות, שבהן יגישו לכם דגים טריים שדגו על הבוקר.

 

 עכו

ואיך אפשר בכלל לא להגיד מילה על עכו? אפילו נפוליאון הגיע עד אליה. עיר שמגלה לנו, שאם ממש ממש נשתדל, אולי נצליח לגור כולנו ביחד, לפעמים בהצלחה ולפעמים פחות, אבל לפחות מנסים. סמטאות עתיקות לצד שכונות מודרניות וקניונים הומי אדם. העיר, שעצם הנסיעה אליה ברכבת, היא כבר טיול של ממש.

ומעל כל הכיף הזה, ישנו כוכב גדול שמאיר על הכל – תל אביב.

 

תל אביב

מתגעגעים לברלין? אמסטרדם? ניו יורק? אתם לא צריכים את כל זה, יש לכם את תל אביב. היא חיה בדיוק באותו הקצב, תמצאו בה בתי קפה לצמחוניים, לטבעוניים וגם לחתולים שבינינו, מופעי תאטרון לצד מועדונים והופעות של דראג קווינס. וכל זה מתובל בהמון אוכל גורמה. ים. פן נשכח את הים. תל אביב היא סיפור בהמשכים, היא רומן בלתי נגמר, היא סרט אקשן ולפעמים היא טרגיקומדיה רומנטית.

הפעם, את הדרכון אפשר להשאיר בבית.

לעוד מקומות מדהימים והמלצות מעולות על מלונות ובתי הארחה ברחבי ישראל, כנסו לאתר פשוט ישראל >> https://www.shared-tourism.org.il

 

חוף

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות