נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אפשר למצוא אוכל כשר בסיני?

הגידול המבורך והמשמח במספר התיירים מישראל שמגיעים לסיני יצר סטנדרטים חדשים בכל הנוגע לתנאי האירוח.

אם בעבר היו הישראלים מסתפקים בחושה על קו המים בכמה שקלים, משקפת ושנורקל, קצת חשיש שפותח את התיאבון וסלט ירקות עם טחינה (מקסימום איזה דג ליום שישי בערב) – השדרוג ברמת האירוח הביא גם לשדרוג ברמת הציפיות.

הקהלים החדשים שהגיעו לסיני מבקשים לעצמם חופשה בתנאים שהם רגילים ואוהבים מקומות אחרים בארץ או בעולם, והמקומיים מנסים ככל יכולתם לסייע.

לפעמים אפילו מצליחים.

אחת הסוגיות שבעבר לא נדרשו אליה בחופי סיני וכיום עולה יותר ויותר היא סוגיית האוכל הכשר. רבים מהישראלים מקפידים על אכילת אוכל כשר, ובזמן חפשה בחו"ל ההקפדה הופכת למשימה מעט יותר מורכבת. במקומות רבים בחו"ל יש מסעדות כשרות באזורים של קהילות יהודיות ובחלק מהמדינות, בעיקר באלו הרוויות מטיילים ישראלים יש גם בית חב"ד שמציע ארוחה כשרה לכל דורש במחיר סמלי. אולם, בסיני אין ממש קהילה יהודית ובטח שלא בית חב"ד, ולכן המשימה הופכת להיות קשה יותר.

 

אוכל כשר בסיני – יש דבר כזה?

כדאי להתחיל מהשורה התחתונה – אין באמת אוכל כשר בסיני. כלומר, לא במובן שאנחנו רגילים למצוא בישראל. אין הקפדה על הלכות הכשרות המקובלות ואין השגחה מטעם מישהו על ההכנה וחומרי הגלם. אם מישהו יאמר לכם אחרת, חובת ההוכחה תהיה עליו, אך ככל הידוע האופרציה של השגחת כשרות לא קיימת בסיני.

מה כן אפשר למצוא? בחלק מהחופים באו לקראת הישראלים וביקשו לסייע כדי שגם שומרי מסורת ומקפידים בכשרות יוכלו ליהנות בהם. יש קמפים שבהם הכשירו מטבח נפרד עם כלים נפרדים לטובת הכנת אוכל "כשר".  ה"כשר" במרכאות משום שההשגחה היא מטעם ישראלים שמכירים את דיני הכשרות אך לא מטעם הרבנות או גוף אחר שהוסמך לכך. יש מי שזה בהחלט מספיק עבורם, אך יש מי שלא ייקח את הסיכון וזה בחלט מובן. נוסף על כך יש גם מספר בתי מלון שבחגי ישראל מציעים חבית נופש עם אוכל כשר שמגיע במיוחד מישראל, מוכן במטבח נפרד ומוגש בחדר אוכל נפרד. במקרים כאלה כדאי לבדוק עם מארגני החבילות את מידת הכשרות ולהחליט אם זה מתאים לכם. יש מקרים שזה בחלט מספק, ואכן לא מעט חובשי כיפה מישראל נצפו בחופשות כאלה בסיני בשנים האחרונות, והם לא נשארו רעבים כלל.

 

מה לגבי מסעדות כשרות בסיני?

במסעדות האופרציה כבר יותר מסובכת משום שאי אפשר בדרך כלל להפריד בהן בין המטבחים, אולם יש בדה במספר מסעדות שמכריזות כי הן מכינות אוכל כשר ואף מזמינות את הסועדים שזה חשוב להם להיכנס למטבח ולהכין את האוכל בעצמם – לעטוף דג בנייר כסף, לברור את האורז, לנפות את הקמח ולחתוך את הסלט. שוב, כמובן שלא מדובר בהשגחה מהסוג שאתם מכירים מישראל, אבל המציאות מוכיחה שיש בהחלט מי שהעניין מספק אותם והם אוכלים במסעדת הללו בשקט נפשי וכמובן בתיאבון רב.

סוגיית הכשרות תמיד העסיקה תיירים ישראלים בחו"ל, וברוב המקרים גם נמצאו הפתרונות שיאפשרו להם ליהנות מחופשה בדיוק כמו מי שאינם מקפידים בכשרות. עם העלייה החדה במספר התיירים בסיני והפניה לקהלים חדשים שמגיעים אליה, היה טבעי שהעניין הזה יעלה וכמו בכל מקום, ככל שיהיו יותר כאלה כך גם יימצאו הפתרונות ויהפכו פשוטים יותר. בין אם במסעדות, במלונות או בחושות – אין סיבה שאוכלי כשר לא יוכלו ליהנות מחופשה בסיני, ולא כזו שהם יחזרו ממנה רעבים.