נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אמסטרדם: כך תתכננו ביקור בלתי נשכח

אין כמו אמסטרדם לביקור כייפי ומרענן באירופה. הבירה ההולנדית מציעה אווירה יוצאת דופן של חופשיות ונינוחות שמתאימה לכל סגנון טיול. היא מומלצת כמובן לצעירים, קבוצות חברים שהשתחררו לא מזמן מהשירות הצבאי, או סטודנטים בחופשת סימסטר. אבל אפשר למצוא כאן גם אתרים היסטוריים, מוזיאונים ופינות קסומות באווירה רומנטית. הביקור באמת מתאים לכולם: זוגות טריים או ותיקים, וגם למשפחות.

קודם כל, קחו את הזמן לשוטט ברחובות השלווים, בכיכרות המרשימים ובמבוך התעלות של העיר. אמסטרדם נוחה לתיירים כי רוב האטרקציות שלה נמצאות קרוב זו לזו, במרחק הליכה או אוטובוס קצר. כדאי לשקול גם להתנייד באופניים, ממש כמו המקומיים.

 

התחילו מהקלאסיקות

גם אם אתם צעירים, מגניבים, או מנוסים מדי בשביל ללכת לאטרקציות "הקלאסיות" – אלו הגדולות והפופולריות ביותר – אנחנו ממליצים לכם לתת להן צ'אנס. ספק רב שתתאכזבו. חשוב רק לשים לב לעומס התיירים, להזמין כרטיסים מראש לכל מה שאפשרי לעשות זאת, או להגיע בשעות היום המוקדמות או המאוחרות.

כיכר דאם

אחד האתרים שבשום אופן אסור לפספס. מדובר במרכז ההיסטורי הגדול של אמסטרדם, ובו תוכלו למצוא כל מיני מבנים היסטוריים וביניהם אפילו ארמון מלכותי (Koninklijk Paleis Amsterdam) שבו עדיין מתגוררים בני בית המלוכה ההולנדי. כדי לקפוץ ולהציץ איך נראים חייהם של בני מלוכה בעידן המודרני, אפשר להיכנס לארמון לסיור בתשלום.

בית אנה פרנק

מוזיאון קטן שנבנה בבית שבתוכו התחבאו אנה פרנק ומשפחתה מפני הנאצים במהלך מלחמת העולם השניה. הביקור המתוק-מריר במוזיאון הזה הוא אולי האטרקציה האהובה ביותר בקרב ישראלים, אבל מפורסם ומבוקש גם בקרב תיירים מכל העולם. שימו לב שדווקא בגלל הפופולריות שלו, הסיור במוזיאון עלול להיות צפוף והתורים יכולים להימשך שעות. כדי להימנע מהצפיפות, מומלץ להגיע בשעות המוקדמות או המאוחרות ביותר, וגם לקנות כרטיסים מראש דרך האינטרנט. שימו לב שבשנים האחרונות התחילו נוהל שבו עד השעה 16:00 נכנסים רק אנשים שהזמינו כרטיסים באינטרנט.

מוזיאון ואן גוך

בוודאי שמעתם את זה בעבר, אבל נחזור על זה בכל זאת: אם יש לכם זמן (או סבלנות) למוזיאון אחד בלבד בביקור שלכם, קחו את עצמכם למוזיאון ואן גוך באמסטרדם. מדובר באוסף העבודות הגדול ביותר של הצייר ההולנדי המפורסם, והחוויה כאן צבעונית ומרגשת במיוחד. שימו לב כי גם כאן התורים יכולים להגיע למימדים מפלצתיים, וכדאי לקנות כרטיסים מראש.

 

אטרקציות לצעירים (ולצעירים ברוחם)

אולי גם אתם שמעתם שאמסטרדם מושכת בעיקר צעירים. לא נרחיב כאן על הקופי שופס, שבעיני תיירים רבים הם גורם המשיכה העיקרי, וחבל. לעיר יש הרבה מה להציע, גם למגניבים והבליינים שבכם.

התעלה והפנקייק

אחד המאפיינים המיוחדים של אמסטרדם הוא הבניה המרושתת בתעלות מים פסטורליות. לא כדאי לפספס את החוויה הזו לפחות פעם אחת בביקור. עבור חלקנו, השיט בתעלה הוא חוויה מרגישה וקסומה שאין ממנה שובע. אבל לשאר האנשים יש את שייט הפנקייקים De Pannenkoekenboot, שמציע שייט באווירה כיפית ויוצאת דופן עם פנקייקים ללא הגבלה: מתוקים, מלוחים, או כל העולם על רוחכם. תבלסו בכיף ותהנו מהנוף וממוקדי העניין של העיר השטים על פניכם.

 

מדוושים ונהנים

אחד הדברים הראשונים שבוודאי תשימו לב אליו עם הנחיתה באמסטרדם, הוא מספר בלתי סביר של אופניים ברחובות. המקומיים נוהגים להשתמש באופניים כדי להתנייד ממקום למקום בתוך העיר, והשיטה הזו נחמדה גם עבור תיירים כאשר מזג האוויר נעים. זו דרך קלה וזולה ללמוד להכיר את העיר ולעבור מאטרקציה לאטרקציה בלי לפספס את האווירה ואת הרחוב שבדרך.

תחנות לשכירת אופניים תוכלו למצוא פזורות ברחבי העיר, וכמובן גם בכל מוקדי התיירות הגדולים.

 

Over the edge

אם נמאס לכם משום-מה מכל הרוגע הזה, קחו את עצמם לזריקת אדרנלין זריזה בעמדת התצפית של A’DAM וב-Over the Edge, הנדנדה הגבוהה באירופה שממוקמת על גג הבניין ומציעה תצפית עוצרת נשימה על העיר כולה.

 

אוכל

אם הייתם באמסטרדם יותר מחמש דקות, סביר להניח שכבר חגגתם על שפע הפינוקים והשחיתויות שהיא מציעה במסעדות, בתי קפה או סתם בדוכנים ברחוב. תוכלו למצוא כאן צ'יפס מהאיכותיים בעולם, ולחובבי המתוק ישנם הפנקייקס, השטרופ וואפל וכמובן פופרטייס, מין מיני-פנקייק שחולם להיות סופגניה.

אבל אם לרגע עבר לכם היי הסוכר ומצאתם את עצמכם רעבים לארוחה טובה, יש לעיר הזו הרבה מה להציע.

 

אוכל הולנדי מסורתי

הולנד לא ידועה בעולם בתור מעצמה קולינרית, זה נכון. אולי בגלל המזג האוויר הגשום והבלתי צפוי, האוכל ההולנדי נוטה להיות פשוט, ביתי ומנחם. אבל זה לא אומר שאין מה למצוא באמסטרדם כדי לספק את הבטן ואת החיך.

כדאי מאוד להתנסות באוכל ההולנדי לפחות פעם אחת בטיול, ולו רק בשביל החוויה התרבותית. המרכיבים המרכזיים שלו כוללים סנדוויץ' עם הרינג ובצל, פירה עם ירקות מבושלים ונקניקיה או צדפות. אפשר למצוא אוצרות בדוכני הרחוב שתיתקלו בהם סתם במהלך טיוליכם בעיר, או לבקר באחת ממסעדות המטבח ההולנדי המומלצות.

Café de Klos: בלב ליבו של המרכז התיירותי, תמצאו את הבר הטיפוסי הזה, שבו אפשר ליהנות מהאווירה האמסטרדמית ומצלעות חזיר (מעושנות או לא) מעולות ביותר. שימו לב שהתורים כאן עלולים להיות מאיימים, למרבה הצער, ואין אפשרות להזמין מקום מראש.

Moeders: מסעדה שנקראת "אימהות" בהולנדית, ולא סתם. תמצאו כאן תפריט עם מנות הולנדיות מסורתיות וטיפוסיות, משתנות לאורך השנה בהתאם לתקופה ולחומרי הגלם הזמינים בה. הבעלים של המקום מבינים שאימהות הן הגיבורות האמיתיות של החיים, ואתם מוזמנים להגיע עם תמונה שלכם ולהשאיר אותה על הקיר בחברת עשרות תמונות של אימהות שכבר תלויות כאן.

 

אוכל יוקרתי

ארוחה יוקרתית ושווה תוכלו למצוא במסעדת Madam שבקומה ה-20 של מגדל A’DAM. התפריט כאן קלאסי ואיכותי, וכמובן שהנוף המשקיף על כל העיר הוא חסר מתחרים. אם תרצו לעשות מזה בילוי של ערב, כדאי גם לברר איזה דיג'יי מגיע להופיע כאן השבוע ולתכנן בהתאם.

ואם כבר החלטתם שמגיעה לכם ארוחה אחת איכותית ויקרה בטיול, אל תוותרו גם על ביקור ביאמאזטו (Yamazato) היפנית. המסעדה מתהדרת בכוכב מישלן, וכדי להשלים את האווירה היא גם ממוקמת בתוך המלון היוקרתי אוקורה.

 

חיי לילה

אל תתנו לשקט והשלווה האמסטרדמים לבלבל אותם. אל תדאגו גם כשתגלו שהמקומיים אוהבים לישון, ושרוב העיר כבר סגורה הרבה לפני 2 בלילה. למרות כל אלה, העיר יודעת לפנק גם את הבליינים שבינינו, ויש מספיק פאבים ומועדונים בשביל להשאיר אתכם עסוקים בכל ערב.

לחוויה יוצאת דופן, נסו את בר הקרח Icebar Xtracold העשוי כולו מקרח. הקירות, הריהוט, וגם הכוסות שמהן תשתו כל הערב. אווירה צוננת של 10 מעלות מתחת לאפס שומרת על כל זה קפוא ויציב, ואם יהיה לכם קריר מדי, הצוות האדיב ידאג לכרבל אתכם בלבוש חם.

אם אתם מחפשים הופעות, תמיד כדאי לבדוק מי מופיע באחד ממועדוני ההופעות המיתולוגיים, כמו Melkweg או Paradiso שפעילים כבר כמה עשורים ונשארו צעירים ורלוונטיים כתמיד. לאווירה מחתרתית יותר, נסו את OT301, מועדון שצמח בתוך בניין נטוש ומכוסה אמנות רחוב וגרפיטי, שהיה פעם בית ספר לקולנוע. לאווירה האלטרנטיבית מוסיפות הבירות הזולות, תערוכות מתחלפות של אמנות אלטרנטיבית, חנות ספרים, מסעדה טבעונית, ומוזיקת אסיד האוס ודראם'נ'בייס.

אמסטרדם

הכי חשוב: ליהנות

אמסטרדם מציעה כל כך הרבה לעשות, לראות ולחוות. מומלץ ביותר להתעניין באטרקציות השונות מראש ולסמן לכם את כל המקומות שתרצו להגיע אליהם. אבל מרגע שכבר נחתתם ביעד, ההמלצה שלנו היא להיכנס לאווירה המקומית, להירגע ולזרום. אפשרי מאוד שבסופו של דבר תבלו את רוב החופשה שלכם בישיבה עצלה בבית קפה קסום על התעלה, ושגם זו תהיה עבורכם חופשה מושלמת.