נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את היעד החדש והשווה במיוחד!

מי חשב שהיום הזה יגיע? היום בו נזכה גם אנחנו, הישראלים, לראות במו עינינו את הבורג' חאליפה, לשחות בין איי התמרים ולהתפנק במלון של 7 כוכבים? אבל הנה הוא כאן. סוף סוף אחרי הסכם נירמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות נפתח בפנינו יעד חדש ומסעיר.

איחוד האמירויות היא מדינה קטנה בחצי האי ערב הגובלת הערב הסעודית, עומאן והמפרץ הפרסי. איחוד האמירויות מורכבת משבע נסיכויות או אמירויות שונות – דובאי – האמירות בה העיר הגדולה ביותר באותו שם, אבו דאבי- האמירות הגדולה ביותר בשטחה ובה בירת איחוד האמירויות שגם שמה אבו דאבי, שארג'ה, עג'אמן, ראס אל ח'ימה, פוג'יירה ואום אל קיוין.

עד שנות ה-60 רוב תושבי האמירויות התעסקו בדייג, אך מאז שהתגלה הנפט הפך להיות העיסוק העיקרי של תושבי המקום, אם כי התפתחו לצד זה גם תעשיות אלומיניום, חומרי בניין, טקסטיל ועוד.
רוב העובדים באיחוד האמירויות הם למעשה מהגרים. המדינה התעשרה מאוד כתוצאה מהנפט ומפגני העושר שלה נראים מכל עבר.

אבו דאבי, בירתה של איחוד האמירויות, היא העיר השנייה בגודלה באיחוד, ואחת מהערים העשירות ביותר בעולם. תוכלו למצוא בה את המסגד הגדול של השייח זייד שהוא המסגד היקר ביותר בעולם. הארכיטקטורה של אבו דאבי היא מאוד חדשנית מלאת גורדי שחקים והיא מכילה בתוכה קניונים רבים עם שופינג מפנק, מוזיאונים רבים כמו מוזיאון הלובר, מלונות שכל אחד מהם יותר יוקרתי מהשני ואפילו פארקי שעשועים כמו פארק הפרארי ופארק האחים וורנר.

 

דובאי היא העיר הגדולה ביותר באיחוד האמירויות, וגם מבחינת רבים המרגשת ביותר. כמו אבו דאבי גם דובאי בנויה בארכיטקטורה מאוד חדשנית עם גורדי שחקים רבים- ביניהם הבורג' חאליפה- הבניין הגבוה ביותר בעולם, גובהו 828 מטר ולמרגלותיו מזרקה ענקית מזמרת. קניון דובאי הוא החמישי בגודלו בעולם (למעלה ממיליון מ"ר!) ויותר מזכיר עיר קטנה מקורה בה ניתן למצוא מכל טוב, בדובאי תוכלו גם להחליק באתר הסקי המקורה הגדול בעולם, או להפליג לאיים המלאכותיים בנוצרו בצורת עצי תמר ובצורת מפת העולם.

ואם לרגע שכחתם שאתם באחת הערים היוקרתיות ביותר בעולם תוכלו לנסות לישון איזה לילה במלון בורג' אל ערב, המלון היחידי בעולם שהוא 7 כוכבים, ואם תהיתם לעצמכם מה 7 כוכבים בעצם אומר אז ככה: המלון נמצא על אי מלאכותי כ-300 מטר מקו החוף, החדר הכי קטן במלון הוא 169 מ"ר, החדר הכי גדול במלון הוא 780 מ"ר, כל החדרים הם דו קומתיים, ישנן מסעדות רבות במלון אשר השפים בהם בעלי כוכבי מישלן ובנוסף לאוכל הטעים שתקבלו בכל מסעדה גם תוכלו לבחור אם אתם מעוניינים במסעדה בגובה 200 מטר באוויר עם נוף פנורמי על כל דובאי או מסעדה המוקפת באקווריום ענק וניתן להגיע אליה רק דרך צוללת.

הבורג' אל ערב הוא המלון הרביעי בגובהו בעולם (321 מטר) ומלבד זאת שכל שטח המלון מכוסה זהב ומלא בנברשות קריסטלים, תוכלו ליהנות גם משירותי שאטל ברולס רויס, מסוק או ליהנות מספורט ימי בחופים הפרטיים של האי הפרטי בו יושב המלון.

 

האמירויות האחרות אמנם פחות מוכרות ומתוירות, אך גם בהן ניתן למצוא המון אטרקציות, תוכלו להתארח בדובאי או אבו דאבי ולצאת לטיולי יום גם באמירויות האחרות. שארג'ה נבחרה לבירת התרבות הערבית על ידי אונסק"ו, ותוכלו למצוא שם מוזיאונים רבים, מסגדים מרהיבים ואפילו יריד ספרים גדול.

בראס אל ח'ימה תוכלו לקפוץ על האומגה הארוכה ביותר בעולם (3 ק"מ!) המגיעה עד מהירות של 150 קמ"ש ולבקר בעיר הבירה הקרויה באותו שם בה תוכלו לראות אתרים ארכיאולוגים רבים. באום אל קיוין נמצא פארק המים הענק דרימלנד וחופים יפהפיים אשר אינם הומי אדם כמו החופים בדובאי ואבו דאבי. גם בפוג'יירה ועג'אמן אתרים ארכיאולוגים מעניינים ומוזיאונים מרתקים.

איחוד האמירויות זה לא רק יעד חדש ומרגש, אלא גם הצצה לעולם עתידני ועשיר בו הכל אפשרי.
ישנן טיסות ישירות מישראל לאבו דאבי ודובאי, ובעזרת תחבורה ציבורית או השכרת רכב תוכלו לבקר גם בשאר האמירויות ולבקר גם בטבע המדברי היפה של איחוד האמירויות.