נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על פירנצה

מחפשים יעד שתיהנו ממנו בכל יום בשנה? רוצים למצוא את השילוב בין עיר אירופאית קסומה, על כל המשתמע מכך, ובין אוכל טוב? אם כך, פירנצה היא יעד נהדר עבורכם. כאן אתם יכולים לראות בכל רחוב ובכל פינה יצירות אומנות מתקופת הרנסנס, כי אם יש משהו בטוח שאפשר לומר על פירנצה, זה שהיא המוזיאון הפתוח הכי יפה שיש בעולם. מבחינת פופולאריות, אנחנו רואים שפירנצה, כמו ונציה וערים אחרות באיטליה, עמוסה בתיירים כמעט כל השנה. עם זאת, הפיורנטינים ידועים באדיבות שלהם כך שתרגישו כאן בנוח למרות הדוחק והעומס שאתם עלולים לחוש בעונות מסוימות, בעיקר באזור פיאצה דל דואמו (piazza del duomo). אם חיפשתם לרגע סיבות להתאהב בפירנצה, אתם יכולים להיות בטוחים שלא תצטרכו להשקיע יותר מידי בחיפוש: אי אפשר לראות את פירנצה ולא להרגיש איך הלב מתרחב. יש כאן מסעדות נהדרות מסוגים רבים, נוף מהמם שנשקף מכל עבר וכמו בהרבה ערים אירופאיות אחרות, גם כאן ממתין למבקרים נהר מהמם (הארנו, Arno), כך שגם במובן הזה הביקור שלכם בעיר יהיה חלומי. ההגעה לעיר נוחה שכן בין אם תגיעו בטיסה ובין אם תגיעו ברכבת מעיר אחרת באיטליה, הכול נוח, זמין ונגיש. לכן, אם היה לכם לרגע ספק ואם אתם לא בטוחים שפירנצה הוא היעד הנכון עבורכם, דעו שאין מקום לחשש כי פירנצה מהווה יעד נהדר לטיולים בכל ימות השנה.

 

מלונות בפירנצה

אין ספק שכאשר מדברים על מלונות בפירנצה, כמעט כל תייר יבחר ללון במקום המרכזי ביותר, כלומר, באזור העיר העתיקה. המלונות בעיר העתיקה אומנם תמיד יהיו יקרים יותר לעומת מלונות שנמצאים באזורים מרחוקים, אך מדובר על השקעה משתלמת. במקום לבזבז זמן יקר על נסיעות באוטובוסים או ברכבת הקלה, תוכלו פשוט לצאת מפתח המלון שלכם וליהנות מהנוף הקסום ומהאווירה הנפלאה בעיר. מבחינת טווחי המחירים אנחנו רואים שגם בפירנצה, כמו בהרבה ערים אחרות באיטליה, יש אפשרות למצוא מלונות יוקרה מפוארים לצד מלונות עממיים יותר. כמו כן, אם מה שאתם מחפשים זה רק מקום להעביר את הלילה, הרי שיש אופציה גם ללון באכסניות נוער שונות ובמלונות משפחתיים קטנים. במידה ואתם נוסעים לפירנצה בעונה הכי תיירותית שיש, רצוי מאוד להזמין הכול מראש, כי הדבר האחרון שתרצו זה להגיע לעיר ולגלות שכל המלונות שיכולים להיות רלוונטיים עבורכם כבר עמוסים עד אפס מקום. כמעט כל בתי המלון שנמצאים במרכז העיר מציעים נגישות נוחה במיוחד שכן גם מבחינת נגישות לנכים איטליה, כמו מדינות רבות באירופה, מאורגנת בצורה נפלאה.

 

מסעדות בפירנצה

אי אפשר לדבר על ביקור בפירנצה, שבעבר הייתה בירת איטליה, מבלי לדבר על האוכל. בין אם כבר יצא לכם להיות בערים אחרות בארץ המגף ובין אם לא, זה ברור שגם אתם, כמו כל האנשים בעולם, מודעים לכך שאיטליה היא מעצמה קולינרית נפלאה וחשובה. במובן הזה, כמו בהרבה מובנים אחרים, פירנצה לא תאכזב אתכם. יש כאן מספר מאכלים מקומיים שכדאי לנסות, כמו לדוגמא:

 

  • Bistecca Alla Fiorentina
  • Lampredotto
  • Crostini Toscani

 

ועוד הרבה מאכלים ומטעמים איטלקיים נפוצים כמו פיצות עם אינספור תוספות, פסטות עם רטבים שונים ועוד. מבחינת מחירי האוכל בפירנצה ניתן לראות שהעיר מציעה אפשרויות שונות שמתאימות לכל כיס. משמעות הדברים היא שאם אתם מחפשים מסעדות עם כוכבי מישלן, פירנצה היא יעד נהדר שכן יש בעיר לפחות ארבע מסעדות שמתהדרות עם כוכב אחד עד שלושה כוכבי מישלן ומציעות סעדות נפלאות. מצד שני, יש כמובן גם מסעדות עממיות יותר, החל ממסעדות פועלים של ממש ועד מסעדות תיירותיות שכן שומרות על רמת אירוח גבוהה. עוד בילוי קולינרי מומלץ ביותר הוא פשוט ללכת לסופר הקרוב, בין אם אתם מעדיפים את ה – Coop ובין אם אתם רוצים לבקר ב – Esselunga  ופשוט לקנות מצרכים שונים להכנת ארוחה עצמאית במלון או אפילו לארוחה כמו פיקניק בטבע.

 

אטרקציות בפירנצה

סביר להניח שאם אתם מגיעים לפירנצה, תרצו גם להכיר מקרוב את כל האטרקציות הכי מיוחדות שיש לעיר הזאת להציע לכם. אומנם זה נכון שמדובר על עיר שאין במרכזה קניון גדול לרכישות, אך מבחינת תרבות ואומנות אין שנייה לפירנצה, בירת טוסקנה. אי אפשר לדבר על ביקור בעיר העתיקה של פירנצה, Il Centro, ולא לעבור כמובן, לפחות מבחוץ, במקומות כמו:

 

  • Piazza Della Signoria – שהיא לכל הדעות הכיכר היפה ביותר בעיר.
  • Piazza Del Duomo – הכיכר בה נמצא הדואומו, הכנסיה הראשית והמרשימה ביותר בפירנצה.
  • Accademia Dell'arte firenze – מוזיאון אומנות מהמם ביופיו אשר בו תוכלו למצוא, בין היתר, את הפסל של David, אותו יצר כמובן האומן הנודע Michelangelo.

 

בין המקומות השונים בעיר, וביניהם כמובן גם בית הכנסת הראשי של העיר, מוזיאון האופיצי (Galleria Degli Uffizi) ועוד, ניתן להתנייד בדרך הכי נוחה שיש: בהליכה רגיל. זה עוד נתון שהופך את הביקור בפירנצה למהנה כל כך, שכן לא צריך לחכות לתחבורה ציבורית או לבזבז כספים מיותרים על נסיעות.

פירנצה

השכרת רכב בפירנצה

אם אתם מתלבטים האם כדאי לשכור רכב בפירנצה או לא, אפשר להבין ללבכם, שכן בישראל כולנו רגילים לכך שללא רכב פרטי יהיה לנו מאוד קשה להגיע ממקום למקום. לעומת זאת, כאשר מדברים על עיר כמו פירנצה, לרוב התשובה תהיה שלילית ויש לכך כמה סיבות. ראשית, כפי שהזכרנו לעיל, במרכז העיר העתיקה, שזה המקום התיירותי והמעניין ביותר, ניתן פשוט לטייל ברגל ולעבור בין המקומות היפים ובין האטרקציות החשובות. שנית, יש הרבה מאוד מקומות במרכז העיר העתיקה שאליהם אסור להיכנס עם רכב, אפילו אם הוא שכור. מצד שני, אם אתם כן חושבים לטייל גם באזורים השונים מסביב לפירנצה, יכול להיות שהשכרת רכב כן יכולה להיות אטרקטיבית ונוחה עבורכם. קחו בחשבון שהרישיון שלכם צריך להיות בינלאומי וכי רצוי להזמין את הרכב מראש, אונליין, כדי לחסוך זמן וכסף. רוב חברות ההשכרה מנהלות לא רק סניפים בשדה התעופה של העיר אלא גם במרכז העיר, ברחוב Borgo Ognissanti כך שבמידה וכן תרצו לשכור רכב, זה אפשרי ונוח.

 

טיסות לפירנצה

מבחינת ההגעה לעיר, כדאי לדעת שיש אפשרות, מצד אחד לטוס לשדות התעופה של מילאנו או רומא ומשם להגיע בטיסת המשך או ברכבת, אך מצד שני, יש אפשרות לעיתים לטוס ישירות גם לפירנצה עצמה. שדה התעופה של פירנצה נקרא Peretola (Aeroporto Di Firenze Peretola) וכדי להגיע ממנו אל מרכז העיר תוכלו לקחת מונית או לנסוע ברכבת הקלה, נסיעה של כ20 דקות בלבד. בין החודשים אפריל עד אוקטובר חברת Vueling הספרדית מציעה קו ישיר בין תל אביב לפירנצה והטיסה בו נמשכת כ 03:50 שעות. בנוסף לכל אלה, כמובן שתוכלו לקחת טיסה לרומא או למילאנו עם אחת מחברות התעופה המוכרות ובפשוט להוסיף לה טיסת המשך, שלרוב תהיה מנוהלת על ידי החברה האיטלקית Alitalia.

 

מתי הזמן הכי טוב לנסוע לפירנצה

אם אתם מתלבטים מתי הכי כדאי להגיע לפירנצה, בהחלט אפשר להבין ללבכם. אומנם אין ויכוח על כך שהעיר הזאת מהממת ביופייה בכל עונות השנה, אך זה גם עניין של טעם אישי. כלומר, האם קור הוא אופציה טובה מבחינתכם לטיולים? או שאולי, כמו ישראלים רבים אחרים, אתם חוששים לנסוע בחורף? אין ספק שהחודשים שבהם בפירנצה תוכלו למצוא כמה שפחות תיירים הם חודשי ינואר-פברואר, אך מצד שני, עבור רבים מאתנו מדובר על תיירות לא נעימה בכלל הקור. לעומת זאת, אם תגיעו באביב, כלומר בחודשי מאי-יוני, העיר תקבל את פניכם עם תיירים רבים אך עם מזג אוויר נפלא. רצוי מאוד להימנע מנסיעה לפירנצה, כמו להרבה ערים איטלקיות אחרות, בחודש אוגוסט, שכן אז יהיה לכם קשה מאוד לפגוש איטלקים בעיר. כולם עוזבים לטובת עיירות הנופש שנמצאות סמוך לים ואת העיר ממלאים תיירים שמגיעים מכל העולם. כמו כן, באוגוסט חם מאוד בפירנצה וגם הלחות מקשה על הטיולים בעיר כך שעדיף יהיה להימנע מחודש זה.

 

לסיכום, אם עוד לא הייתם בפירנצה, עכשיו זה הזמן הנכון להזמין לעצמכם כרטיסים. זה לא משנה אם תבחרו לבקר כאן לרגל יום הנישואין שלכם או שתיקחו איתכם גם את הילדים, כי אם יש משהו בטוח, זה שתחזרו עם טעם של עוד. פירנצה היא יער נהדר מבחינה תרבותית, קולינרית והיסטורית, כך שאין ספק שתמיד נעים לחזור לכאן כדי ללמוד ולהכיר עוד מכל הטוב שהאיטלקים הביאו לעולמנו במאות השנים האחרונות.