נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יעדים טרופיים שחובה לראות בחו"ל

העולם הוא כמו ספר, ולא לטייל בו דומה ללקרוא את אותו העמוד שוב ושוב. בשנים האחרונות, האפשרות לטייל בעולם הופכת לנגישה יותר בזכות הטיסות הרבות שנפתחות לארצות נידחות והירידה במחירן. לכבוד האפשרויות שנפתחות בשמיים מדי כמה חודשים, ריכזנו לכבודכם ארבעה יעדים טרופיים שחובה לראות בחו"ל.

 

1. סרי לנקה

עיירות בסגנון קולוניאלי, מקדשים עתיקים, חופי רחצה צלולים, מטעי תה מרהיבים וטבע פראי בשפע. האי הקטן סרי לנקה מרכז בשטחו הקטן מגוון רחב של אוצרות חבויים. מלחמת האזרחים שפגעה באי הסתיימה לפני עשור, והאי הנחבא הפך לאתר תיירות טרופי מפתה. לחובבי ההרפתקאות מומלץ להשכים קום ולטפס ב5300 המדרגות המובילות אל הר אדם (Adam's Peak) לתצפית מושלמת אל קרני השמש הזורחות מבין הערפילים האופפים את ההר. פסגת ההר מקודשת לבודהיסיטים, בשל טביעת כף רגל קדושה בגודל של 1.8 מטר המיוחדת לבודהא. גם לנוצרים פסגת ההר מהווה אתר עליה לרגל, בשל האמונה שזהו המקום אליו הגיע האדם הראשון לאחר הגירוש מגן העדן. באי אתרים נוספים רבים השווים ביקור: העיר נוארה אלייה Nuwara Eliya)) המוקפת מטעי תה, כפרים זעירים ואתרי טבע מרשימים, חופים שווים כדוגמת בנטוטה Bentota)) המלאה בפעילויות ימיות ומבחר קולינרי מרשים, ומקדשים מרשימים כמו מקדש השן (Temple of the (Sacred Tooth Relic , שנחשב לאחד המקדשים הבודהיסטים החשובים בעולם.

 

2. באלי, אינדונזיה

האי באלי, ששייך לאינדונזיה, מעלה ברוחנו תמונת חלומות של אי טרופי אקזוטי: יערות טרופיים ירוקים הנושקים לחופים לבנים ומים בגוון טורקיז צלול. האי הקטנטן מושך מגוון סוגי תיירים – מחובבי מסיבות וגלישה, ועד מחפשי רוחניות ושלווה. אלו ישמחו לשמוע שבאי מקדשים רבים, החבויים ביער הטרופי או בסבכי הבמבוק . אחד מהמקדשים המפורסמים הוא האולו וואטו, בקצהו הדרומי של האי. מקומו של המקדש בצוק גבוה מעל לחוף פסטורלי, והמקומיים נוהגים להגיע אליו למטידצייה ולטקסים דתיים. למטיילים המעדיפים לחקור אמנות ותרבות מקומיים כדאי להגיע לאזור העיר אובוד, המוקפת בכפרים רבים המציגים אמנות באלינזית קלאסית ובת זמננו. גם למטיילים המחפשים חופשה רגועה ולא מבקשים לחקור את התרבות הבאלינזית מומלץ להתרחק מעט מהאזורים המתויירים בחלקו הדרומי של האי ולחקור את שאר חלקיו של "גן העדן עלי אדמות".

 

3. האיים המלדיביים

באוקיינוס ההודי, קבוצה של 1192 איים שהפסגה הגבוהה ביותר בהם מגיעה לגובה של שני מטרים מעל פני הים מהווה את יעד התיירות הטרופי האולטימטיבי. תושבי 200 האיים המיושבים מקיימים תרבות השואבת מהתרבות האפריקנית, הערבית והדרום אסייתית- דבר שהופך את הביקור באיים המאלדיביים לחוויה תרבותית מרתקת, בנוסף לחווית החופים המושלמת בעולם. סביב האיים אתרי צלילה מרהיבים ואתרי נופש בטווח שבין הקטן והצנוע לאתרי נופש מפוארים ואקסקלוסביים. בין האתרים ששווים ביקור באיים ניתן למנות את האי הקטן דינגורה (Dhigurah), את חוף טונדו (Thoondu) בקצה האי פובאמולה, את האי אוקולהאס (Ukulhas).

 

4. קאואיי, הוואי

האי קאוואי מפורסם בתור אחד מהאיים היפים בעולם. הרים תלולים הפוגשים ים תכלת שחופיו מעוטרים בעצי קוקוס ממסגרים אי קסום המכיל שילוב של יערות גשם ועמקים ירוקים המכילים נהרות ומפלים. אחד מהמאפיינים המעניינים של האי הוא ההבדל הדרמטי בין האקלים בחלקיו השונים של האי: מרכז האי הוא מהאזורים הגשומים בעולם, ולעומתו קו החוף יבש ונוח לתיירים. ברי המזל המבקרים באי יכולים להינות מפעילויות נופש וצלילה בחופיו וכן לצאת לטיולים במרחבי הטבע הפראיים בג'ונגלים הטרופיים המכסים את חלקו הפנימי.