נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 פעילויות למשפחה שניתן לעשות בחגים

החגים מזמנים לנו הזדמנות נהדרת ליציאה מהבית ולבילוי משפחתי בפעילויות שונות המותאמות לחגים מסוימים שבהן הילדים מקבלים ידע וערך מוסף הקשור לחג.

המאמר יציע 5 פעילויות משפחתיות שניתן לעשות בחגים.

 

1 – פעילויות במוזיאונים לחגי תשרי

פעילויות למשפחה במוזיאונים במיוחד בחגים הן בעלות ערך כיוון שהן מתמקדות בחג ומלמדות את הילדים וההורים על מנהגי החג בצורה חווייתית ומהנה. למשל, במוזיאון נחום גוטמן בתל אביב מציעים לכבוד ראש השנה וסוכות פעילות ייחודית המשלבת סדנאות כמו עיצוב קופסא משפחתית או מרתון קישוטי סוכה משפחתי. במוזיאון ישראל בירושלים או במוזיאון חיפה לאומנות ומוזיאונים נוספים ניתן בחגי תשרי להשתתף בסדנאות פלסטלינה, סיפורים על יצירות אומנות, סדנת דיוקן משפחתי, תערוכת פסלים ועוד.

 

2 – פעילות דבורים משפחתית לראש השנה

אחד מסימני חג ראש השנה הוא המנהג לאכול תפוח בדבש. הילדים שיודעים כי הדבש מגיע מהדבורים לא חווים במסגרות הלימודיות את הסביבה של הדבורים. בדבורת התבור מציעים למשפחות להגיע לאורך כל השנה לסיורים בהם ניתן ללמוד על תהליך הפקת הדבש וליהנות מפעילויות יצירה משפחתיות ומגוונות כמו הכנת נר מדונג. בין היתר, במקום תוכלו אף לבקר בחווה לגידול משי.

 

3 – להרגיש כמו בני ישראל ביציאת מצרים

פסח הוא הזדמנות טובה לחופשה משפחתית באילת ולבילוי בחוות הגמלים. אומנם בני ישראל יצאו ממצרים עם חמורים ולא עם גמלים, אך בחווה תוכלו למצוא את שניהם. ניתן לרכב על כרכרה רתומה לחמורים ואפילו לנהוג עליה מגיל 12 לבד. בנוסף, לרכב על נאקות בטיול גמלים המשלב נופים מדבריים של הרי אדום או לצאת לטיול רייזרים מודרך לאורך הרי אילת מגיל 3 ומעלה ובנהיגה עצמית מגיל 21. כמו כן, כל המשפחה תוכל להשתובב בפארק חבלים מאתגר של המקום בשילוב אומגות וגשרים תלויים ברמות קושי שונות. הילדים הצעירים יותר יוכלו לבלות בפינת החי שכוללת: תרנגולות, טווסים, עזים ועוד. בנוסף, ניתן אף לבקר באוהל האירוח המרשים של המקום ולהרגיש כמו בני ישראל במדבר.

 

4 – פעילות משפחתית לא רק בשבועות

בשבועות נהוג להביא ביכורים ולאכול מוצרי חלב ולכן מה יותר טוב מבילוי משפחתי ברפת? ברפת תוכלו להתוודע לתהליך הפקת החלב, לסייר ברפת, לשמוע על גידול הפרות והעגלים, להתנסות בחליבה, להאכיל וללטף עגלים, לטעום מוצרי חלב וליהנות מפעילות של שעה וחצי מתואמת מראש בשבתות ובחגים.

 

5 – טיול בגן הלאומי מצדה

לא משנה איזה חג מתקרב משפחות רבות ייהנו לשלב מסלול הליכה מאתגר, נוף מדברי קסום, עתיקות היסטוריות מהתקופה הרומית ונסיעה ברכבל. ניתן לטפס אל המצדה בשביל הנחש המאתגר לאורך 2 ק"מ ו-700 מדרגות, בשביל הסוללה המתון יותר או באמצעות הרכבל. במקום ישנו אף מוזיאון ומופע אור קולי. בגן הלאומי ניתן ללון באוהלים ולצפות במראה הכוכבים המרהיב בלילה.

 

טיול בטבע

בילוי משפחתי בעמק חפר

אתם מוצאים את עצמכם מידי פעם רוצים לצאת לבלות עם האנשים היקרים לכם? הילדים רוצים לחגוג אתכם משהו ואתם