נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קמבודיה – מדריך למתחילים

חובבי משחקי המחשב המושבעים לא פיספסו את הסרט "טומב ריידר", המספר על עלילותיה של ארכיאולוגית מוכשרת (אנג'לינה ג'ולי), שיוצאת לחפש אחר אוצרות בקברים עתיקים.

 הסרט רובו ככולו צולם במקדשיה המרהיבים של המדינה הציורית – קמבודיה.

אם גם אתם הייתם רוצים למצוא אוצר עתיק בדמות מדינה אסייתית, הגעתם למקום הנכון.

 

רגע לפני שאורזים

קמבודיה הינה מדינה בדרום מזרח אסיה, הגובלת במדינות תאילנד, לאוס ווייטנאם. 180 אלף קילומטר מרובע של נופים עוצרי נשימה, בהם גרים כ- 15 מיליון איש.

השפה המדוברת בה הינה חמרית והכלכלה ברובה מבוססת על חקלאות. כ- 95 אחוזים מהתושבים בודהיסטים והשלטון במדינה הינו מונרכיה חוקתית ובראשה מכהן מלך.

התזמון המושלם לטיול בקמבודיה הוא בין החודשים נובמבר למרץ, המוגדרים כ"עונה היבשה" בהם הטמפרטורות נעות בין 25-30 מעלות.

המטבע בקמבודיה הינו דולר אמריקאי, אך במקרה ותאלצו לקבל עודף מדולר תקבלו אותו בריאל קמבודי. דולר אמריקאי אחד שווה ערך ל – 4,000 ריאל קמבודי.

 

איך מגיעים

מישראל אין טיסות ישירות לקמבודיה, ניתן לקחת טיסה לאחד מהיעדים האסייתים הסובבים, ומשם טיסה לעיר הבירה פנום פן. לחילופין ניתן להגיע במעבר קרקעי מתאילנד, ויטנאם ולאוס השכנות. לרוב המעברים הקרקעיים מתנהלים בעזרת אוטובוסי לילה, ומתבצעת עצירה במעבר הגבול על מנת לעשות ויזה (הביאו מראש 2 תמונות פספורט נוספות).

 

אוכל מקומי

לוק לאק – נתחי בקר מוקפצים, מוגשים יחד עם בצל סגול טרי, חסה, עגבנייה, מלפפון, ליים, פלפל ורוטב דגים.

פיש אמוק – דג בתיבול למון גראס, ג'ינג'ר, פלפל חריף, ליים וקוקוס בתוך קערת עלה בננה עם אורז.

 

יעדים מרכזיים

סיאם ריפ ומקדשי אנקור

האטרקציה המרכזית בעיר הינה מקדשי אנקור וואט. שרידי עיר קדומה עם ארמונות ופגודות שהתגלו באזור והפכו להיות יעד תיירותי מבוקש מאוד. המקדשים הם מקור גאווה גדול לקמבודים, שחרטו גם על דגלם את ציורם ואפילו הבירה הפופולרית ביותר שלהם קרויה על שמם.

מומלץ לקחת נהג מקומי שיסיע אתכם בין המקדשים (מרחקים של קילומטרים רבים בין אחד לשני).

רוב הסיורים שיוצאים מסיאם ריפ למקדשי האנקור (מרחק של 15 דק' נסיעה) הינם סיורי זריחה, אך למי מבנינו שפחות מתחבר לקימה המוקדמת, ניתן גם להגיע בצהריים ולסכם את הסיור בשקיעה.

סיאם ריפ עצמה היא עיר תוססת וחיי הלילה בה שוקקים יותר מכל עיר אחרת בקמבודיה, שווקי הלילה הינם חוויה בפני עצמה ומזכירים את הווית ההליכה ברחובות בנגקוק בלילה, אך בגרסה הסולידית והצנועה יותר.

 

בטאמבנג

עיר קטנה במרחק של כ- 4 שעות נסיעה מסיאם ריפ. פחות מוכרת לתייר הישראלי ועיקר התיירות בה היא צרפתית ובריטית.

אטרקציות מומלצות:

  1. נסיעה מעגלית של שעה ברכבת במבוק שמופעלת על ידי משפחה מקומית.
  2. סיור בין מקדשים וסיכום במערה ממנה יוצאים כמות אדירה של עטלפים בשעות השקיעה. ישנם כיסאות לצפייה במחזה המרהיב, מומלץ בחום לחובבי נשיונל גאוגרפיק.
  3. קורס בישול מקומי – אטרקציה ליום נוסף, שפים ממסעדות מקומיות אותם תלוו בכל תהליך הבישול. מהליכה משותפת לרכישת המצרכים בשוק המקומי ועד בישול של סעודה גדולה עם מיטב המאכלים מהמטבח הקמבודי.

 

סיהנוקוויל

באתרים וספרי תיירות רבים מתוארת עיירת נופש יפייפיה, אך אין הדבר מועדכן ורלוונטי לשנים האחרונות. כיום, סיהנוקוויל היא עיירת מעבר לכיוון האיים ותו לא. העיר הפכה לאתר בנייה בהשתלטות סינית, כך שהתשתיות בה כמעט ולא קיימות ואיננה מהווה מקום סימפטי להעביר בו אפילו שעה.

השתדלו לתזמן את ההגעה שלכם אל עבר המעבורות לאיים (שיוצאות מהעיר) לשעות מוקדמות, כך שלא תאלצו להעביר שם לילה.

האיים קו- רונג, קו- רונג סנלואם וקוטה קייב

אל האיים מגיעים במעבורות של כשעה שיוצאות מסיהנווקויל. האי המרכזי הינו קו-רונג שהפך ליעד תיירותי מבוקש. חופים מדהימים, מסעדות, מסיבות פול מון, מסאז'ים על החוף ויוגה. מה עוד אפשר לבקש?

בקו- רונג 2 חלקים מרכזיים, איזור החופים ואיזור ה"וילג'", בו נמצאות המסעדות, המסיבות והסופרמרקטים. ניתן ללכת ברגל דרך היער (לא מומלץ להגיע יחפים) או לקחת "מונית- סירה".

האיים קורונג סנלואם וקוטה קייב מפותחים ומתויירים הרבה פחות, למי שמעוניין בחווית השקט והרוגע, אלו בדיוק היעדים בעבורו.

עצה קטנה שנכתבה בדם על ידי לא מעט מטיילים באיים – הרבה מהמזון מגיע לאי מסיהנוקוויל במעבורות, על כן התחלופה לא מהירה ויש סיכון גבוה יותר לקילקולי קיבה למינהם. מומלץ לאכול במקומות מומלצים/ לצמצם באכילת מזונות שעלולים להתקלקל במהירות כמו בשר / דגים וכו'.

 

פנום פן

עיר הבירה שאם נשים זאת במילים עדינות, לא הכי אטרקטיבית. רבים המטיילים שפוסחים עליה. במקרה ויצא לכם לעבור דרכה, כדי לעשות סידורים באחת השגרירויות או סתם חיבה מיוחדת לערי בירה, בקרו בלפחות מאחד משני המוזיאונים הגדולים שלה, שמספרים את סיפורה של קמבודיה ומתמקדים בעיקר בפצע המדמם של המדינה –  טבח הקמר רוז' שהתרחש בשנת 1975 וגרם למותה של כחמישית מהאוכלוסייה הקמבודית.

למתעניינים – ניתן לצפות בנטפליקס בסרט "תחילה הם הרגו את אבי" שמספר על הטבח בהרחבה.

 

קמפוט

עיירת נופש קטנה שרוב התיירים ובעלי העסקים בה צרפתים ובהתאם גם הארכיטקטורה. מלאה בשווקי לילה.

אטרקציות מרכזיות:

  1. סיור בחוות פלפל (התבלין) מקומית בתוספת זמן טעימות שירענן לכם את החך.
  2. חדרי צפייה בסרטים, לכל מי שמתגעגע לסרט טוב – חדרים עם ספות מפנקות ואפילו פופקורן, בהם תוכלו לבחור כמעט כל סרט שעולה על רוחכם ולשכור את המקום לפי שעה.
  3. האגם הנעלם- אגם יפיפה שניתן לשבת לצידו בנחת, כ- 5 דקות נסיעה ממרכז העיר.

שיהיה טיול נעים ומלא ברגעים בלתי נשכחים!

 

מטוס