נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טסים לחו"ל? כך תשמרו על המשקל 

במאה ה-21 ובעולם המערבי בפרט, שמירה על משקל היא עניין קשה. כמות הפחמימות, הסוכרים והשומנים הלא טובים אשר מקיפים אותנו בכל רגע נתון יכולה להיות קשה לעיקול. אך, גם אם בבית אנו מצליחים לשמור על תזונה נכונה, כאשר נצא מהארץ שלנו הקושי רק עשוי ללכת ולגדול. שכן, בטיולים וחופשות בחול, לא מן הנמנע שנתמודד עם מאכלים מיוחדים, סדר יום שונה וזמן מוגבל אותו נרצה לנצל כדי להפיק את המירב מהחופשה. אז כיצד נשמור על משקל הגוף שלנו גם בחו"ל? בואו נראה.

 

שמירה על משקל בבית

תזונה ומשקל הם עניין משמעותי לכל אדם במאה ה-21. שכן, האנושות ניצחה את הרעב (כמעט ולא קיימים אנשים החיים בתת תזונה), אך שפע הוא חרב פיפיות. העושר הרב שמקיף אותנו טומן בחובו גם קשיים בהצבת גבולות לכמות אותה אנו צורכים. ולכן, כבר בתחילת שנות האלפיים ארגון הבריאות העולמי הכריז על השמנת יתר כמחלה שיש להילחם בה. 

 

גורמי סיכון בהשמנה

אז, מהי הסיבה לשמה הכריז ארגון הבריאות העולמי על השמנה כמחלה? למעשה, שומן גורם לתחלואות רבות בצורה ישירה ועקיפה. טרשת עורקים, כבד שומני, בעיות מפרקים, יתר לחץ דם, הפרעות בשינה ועוד. המשותף לכולם, שהן נגרמות באופן ישיר כתוצאה משומן רב. אך, הבעיות רחוקות מלהגיע אל קיצן כאן, ועלולות להתסבך אף יותר לכדי מצבים מסכני חיים כגון סוכרת, מחלות לב, עייפות כרונית, סרטן ועוד. כל אלו נגרמים באופן ישיר ועקיף מהשמנת יתר, בטנית והיקפית. בנוסף, ישנו מרכיב פסיכולוגי, שכן אנשים שמנים חובים קושי בבחירת בני זוג, בעלי סיכוי גבוהה לבעיות חברתיות, רגשיות, פיתוח הפרעות אכילה, ועוד. אם כן, השמנת יתר היא בעיה קשה ועלינו להמנע ממנה בכל מחיר.

 

כיצד נשמור על משקל בטיול בחו"ל

הסיכונים

ראשית נראה מהם הסיכונים בטיסה לחו"ל וכיצד להימנע מהם. זאת, כדי להבין מהן הדרכים הטובות ביותר לשמירה על משקל גוף תקין גם בחו"ל.

 

לפני הטיסה

לפני השקעה כספית מומלץ להכין כסף נוסף לבחונכם הכלכלי. אותו עקרון קיים גם בנסיעות וחופשים, נסו במספר השבועות שלפני הטיול להוריד כמה ק"ג. כך, במהלך הטיול ולאחריו גם במידה ותעלו מספר קילוגרמים, תחזרו למעשה משקלכם הראשוני.

 

הטיסה

טיסה במיוחד אם היא ארוכה גורמת לשני דברים. הראשון-ישיבה ממושכת ללא תנועה, והשני-אוכל רב וממתקים במהלכה. אמנם, לא ניתן להימנע מהישיבה הממושכת, שכן בחלקים ארוכים במהלך הטיסה אנו מוכרחים לשבת, אולם ברגע שניתן לקום מהכיסאות מומלץ לנועה כמה שיותר במטוס. כמו כן, נסו להימנע מאכילה של ממתקים כמו שוקולד וסוכריות ושל "נשנושים" כמו במבה ודוריטוס. במידה ואתם טסים בלואוקוסט נסו להביא אתכם אוכל בריא לטיסה כמו סלט או סנדוויץ' מקמח מלא.

 

חוסר פעילות גופנית

לאמנם, הפעילות הגופנית משתנה בין סוגי טיולים. לדוגמא: טיולים בנפאל או ניו-זילנד שונים במהותם מטיולים למיקונוס או וורשה. לכן, לכל טיול נשים לב לדברים שונים, אך הטיול הבעייתי ביותר הוא טיול "בטן-גב". טיולים אלו כוללים בדרך כלל ישיבה או שכיבה ממושכת בים או במיטה ואכילה של כל הבא ליד, במיוחד במטבחים בהם הכל כלול. אז, כיצד נשמור על פעילות גופנית יעילה במהלך הטיול? הנה מספר דברים לשים לב אליהם במהלך הטיול. 1) קיימו יחסי מין. שכן, סקס היא פעילות גופנית מן המעלה הראשונה. שימו לב כי תנוחות מסוימות יותר אינטנסיביות מאחרות ולכן נסו לבצע אותן. 2) הליכה מרובה. נסו לראות כמה שיותר מהאזור בו אתם נמצאים, ונסו לעשות זאת ברגל, כך גם תוכלו לחוות את הטיול בצורה מהנה וגם תשמרו על המשקל.

 3) שחייה. טיולי "בטן-גב" נסו לשחות כמה שיותר. שכן, גם שחייה היא פעילות גופנית מצויינת המפעילה כמעט את כל השרירים בגוף. 4) אימון בוקר. כמו בבית גם בטיול מומלץ לפתוח את הבוקר עם פעילות גופנית של לפחות 30 דקות. התרגילים אותם מומלץ לבצע הם- סמוך-קום, כפיפות בטן ועוד. שימו לב, פעילות גופנית היא כל דבר שהוא לא ישיבה או עמידה. לכן, נסו להישאר פעילים בטיול, אטרקציות כמו קייקים, סקי רכיבה וכו', כולם פעילויות גופניות שיעזרו לכם לשמור על עצמכם.

 

אוכל רב

חלק גדול מהטיול לחו"ל הוא האוכל המקומי. שכן, בכל מקום מטבח אחר, תבלינים שונים וטעמים שונים. אותם, נרצה לחוות בכמה שיותר צורות וסוגים. אולם, ניסיונות אלו בדרך כלל באים עם קלוריות רבות ולכן מסוכנות למשקל שלנו. אז, כיצד נעשה זאת בצורה חכמה? לפני הטיול חקרו את המטבח המקומי, בדקו מהן המנות הטובות ביותר, מהן כוללות וכו'. לאחר מכן במהלך הטיול תדעו טוב יותר אילו מנות כדאי לאכול, ומאילו יש להמנע. כמו תמיד, המנעו ממתקים, מפחמימות ריקות ומשקאות מתוקים. שימו לב כי אוכל היא אחת מההנאות הגדולות ביותר בחיים, ובמיוחד טעמים חדשים לכן התנזרות מאוכל היא לא פיתרון, נסו לטעום ולחוות כמה שיותר!. לבסוף, הקפידו על שתיית מים מרובה, שכן הפעילות הגופנית במהלך טיול יכולה לייבש את הגוף ולגרום לכם להרגיש לא טוב, בנוסף שתייה מרובה של מים תעזור לחילוף החומרים שלכם ולכן יהיה לכם קשה יותר לעלות במשקל.

בהקשר זה – כתבנו עבורכם מספר טיפים על איך לחסוך כסף בירח דבש – וכן אפשר לחסוך לא מעט גם באוכל!

 

שינת לילה טובה

לפי מאמר שפורסם במגזין PNAS בשנת 2013 הוכח כי ישנה עליה בצריכת המזון אצל אנשים המצויים בחסך שינה. לכן, שימו לב לשני דברים מרכזיים. הראשון, במהלך היום הראשון לטיול, בדרך כלל כולל טיסה ארוכה שמוענת מכם שנת לילה טובה. השני, כמות האטרקציות גורמת לעומס רב במהלך היום ולכן נהוג בטיולים מסויימים לישון מאוחר ולקום מוקדם. שני הדברים הללו תורמים לעליה במשקל במהלך הטיול, לכן נסו להמנע ממצבים אלו. הקפידו על שינה של לפחות 7 שעות בלילה כאשר חלקינו נדרשים למעט יותר או מעט פחות.

 

הדרך הטובה ביותר נמצאת מעבר לפינה

טיסה לחו"ל גם כך דורשת מאיתנו משאבים רבים כמו כסף וזמן רב. לכן, כדי לייעל את התהליך מומלץ לפנות למומחי משקל. תזונאים ואנשי מקצוע מיוחדים המתמחים בשמירה על משקל בכל סיטואציה. התהליך כולל – מדידות, הרגלי תזונה, הבהרת יעד הטיול ועוד. לאחר הנתונים הללו התזונאי ייתן לכם את כל הדברים אותם תצטרכו לעשות לפני ובמהלך הטיול כדי לשמור על משקל גוף תקין. אנשי מקצוע דוגמת ערן שני הם הדרך היעילה ביותר לשמור משקלכם גם בארץ וגם בחו"ל.

 

סיכום

טיול לחו"ל היא חוויה נהדרת. אך, היא טומנת בחובה בעיות רבות, כסף, תרבות שונה, מחלות ועוד. אולם, הבעיה שבהכרח שתמצא את דרכה לפיתחם היא ההשמנה שקוראת בכל טיול. אם תשמרו על הכללים הרשומים לעיל תמענו ממצבים לא נעימים. אך, זכרו שהמשקל שלכם לא מעיב על הטיול שלכם, נסו דברים חדשים, טעמו דברים חדשים, פגשו אנשים שונים ומיוחדים והתנסו בכמה שיותר אטרקציות במהלך הדרך. טיול היא אחת הדרכים הטובות ביותר לפיתוח אישי ולכן נסו לעשות זאת כמה שיותר.

מומלץ לקריאה: שדרוג טיול לחו"ל – כמה זה יכול לעלות לכם

Hip-Hop_1668479590
2 חוגים שילדים אוהבים

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא צריך להחליט לאיזה חוגים הוא ישלח את הילדים השנה. מדובר בהתלבטות