נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיול לדרום אמריקה למתחילים

דרום אמריקה היא יבשת עצומה ומגוונת בפלאים טבעיים ועירוניים, החל מרכסי הרים מושלגים ועד לערים שוקקות מלאות גורדי שחקים. דרום אמריקה היא יעד למטיילים מכל הסוגים ומציעה אתרים היסטוריים, פלאי עולם, מטבח עולמי, פסטיבלי ענק, טבע מגוון ועוד. טיול לדרום אמריקה למתחילים הינו ביקור בפעם הראשונה ביבשת אשר מחייב הכנה מראש על מנת להתאים את הטיול המושלם עבורך. אם כבר מדגדג לך לקנות כרטיס טיסה ולחוות את דרום אמריקה במיטבה, עקוב אחר הטיפים הבאים כדי לבנות לך את הטיול המושלם עבורך ביבשת.

 

תיזמון טיול לדרום אמריקה למתחילים

באיזו עונה אתה רוצה לטייל? לעשות "גל עולה" או "גל יורד"? דרום אמריקה היא אחת היבשות הגדולות בעולם, כך שהזמנים הטובים לטייל בה משתנים בין אזורים ובין עונות. בדרום היבשת, נמצאות ארגנטינה וצ'ילה, המתפארות בנופים עוצרי נשימה כגון טורס דל פיין והקרחון המתנפץ באל צ'לטן.

כדאי להגיע למדינות אלו בחודשים ספטמבר-אוקטובר, בשלהי הקיץ הדרום אמריקאי. יעד נוסף שיש לציין הוא ברזיל בו מתקיים הקרנבל המפורסם בחודשים דצמבר עד מרץ. יחד עם ברזיל מומלץ להגיע בחודשים אלו גם לאקוודור ואיי גלפגוס המרשימים. אם טבע הוא מה שמדבר אלייך, מומלץ להגיע ליערות הגשם של האמזונס בחודשים אוקטובר עד נובמבר. חשוב לתכנן את הזמנים כך שתגיע ליעדים שהכי מעניינים אותך בזמן האידיאלי.

 

פסטיבלים במהלך טיול לדרום אמריקה למתחילים

אם עסקנו בקרנבל בברזיל, חשוב לציין שלחגיגות בדרום אמריקה אין סוף וכדאי לבדוק אילו חגיגות הכי מעניינות אותך ולבדוק היכן מתרחשות. ביבשת נערכים פסטיבלים אייקונים שרובם ידועים ברחבי העולם, כמו פסטיבל קציר הענבים הלאומי שמתקיים באזור היין המפורסם במנדוזה בחודש מרץ.

 

השפה המקומית

אחד הדברים הכי טובים שכדאי לדעת לפני נסיעה לדרום אמריקה היא השפה המקומית. רוב מדינות היבשת דוברות ספרדית ולעיתים לא דוברות אנגלית כך שאפילו לימוד של מילים בסיסיות יכול להיות בעל ערך רב. אינטראקציות עם המקומיים עשויות להיות רווחיות מאוד עבורך – המקומיים מכירים את בתיהם טוב יותר מכל מדריך אינטרנטי, כך שתוכלו לקבל את ההמלצות הטובות ביותר על מקומות לינה, יעדים לא מתויירים, מסעדות אותנטיות ועוד.

 

קבוצות פייסבוק של טיול לדרום אמריקה למתחילים

פייסבוק גולמת בתוכה קבוצות מטיילים שמכילות את הטיפים אולי הטובים ביותר לטיול בדרום אמריקה. בקבוצות אלו אתה יכול למצוא מידע שאין בשום מקום אחר באינטרנט – מטיילים כמוני כמוך שחקרו, טיילו ולמדו את סודות היבשת ומוכנים לחלוק עימנו את השלל. המידע בקבוצות אלו מעודכן הרבה יותר מכל ספר טיולים.

 

קבלת עדכונים מידיים מהיבשת

כאשר תכננתי את הטיול שלי לדרום אמריקה, נתקלתי באחת הקבוצות בפוסט שסיפר שהחל מעכשיו יש להזמין מקום כמה חודשים מראש על מנת להגיע לפסגת ההר הצופה על המאצ'ו פיצ'ו שבפרו. ללא הקבוצות האלו, לא היה לי מושג שבכלל ישנו הר שצופה על המאצ'ו פיצ'ו מלמעלה, כך שלא רק שהקבוצות יכולות לעזור לתכנן את הטיול טוב יותר אלא גם להכיר לך סודות מקומיים כשאתה עוד רק בתכנון הטיול.

 

חבירה למטיילים

יתרון נוסף ומשמעותי בקבוצות אלו הוא שהן דרך מצוינת להכיר מטיילים אחרים ולתכנן יחד איתם את הטיול, או לפחות את תחילתו, אם אתה נוסע לבד או סתם מעוניין להכיר חברים נוספים לטיול. ישנם פוסטים רבים של מטיילים שמחפשים מטיילים באותו אזור שמעוניינים להצטרף לסיור או טיול מאורגן או לחילופין אנשים לקראת טיול שמחפשים אנשים לחבור אליהם לטיול באזורים מסוימים.

בנימה אישית, אני ממליצה באופן מוחלט לחבור לאנשים שאינך מכיר בטיול כבר מהרגע הראשון – זה משדרג כל פן בטיול החל מהחברתי ועד לכלכלי. במקרים רבים יוצא משידוכים אלו גם אהבה.

 

ויזה

כשאתה מתכנן לאילו יעדים אתה רוצה להגיע בדרום אמריקה, כדאי מאוד לבדוק איזו מדינה דורשת תשלום אשרה לפני הכניסה למדינה. כתלות בדרכון שאתה מחזיק, התשלום עבור הויזה משתנה. לדוגמה, אמריקאים צריכים לשלם 160 דולר עבור אשרת תייר בבוליביה, אך בריטים יכולים לקבל אשרה בחינם ל-30 יום.

לשאלתך שאני מניחה שעלתה עכשיו בראשך, כן, ישראלים צריכים לשלם אשרת כניסה לבוליביה. בכל מקרה, כל מדינה שאתה מתכנן להגיע אליה, תבדוק אם יש אשרת כניסה למחזיקי דרכון ישראלי ואם יש בידך דרכון אחר, כדאי לבדוק עם מה יותר משתלם להיכנס למדינה. חשוב מאוד לשים לב שאתה נכנס ויוצא מהמדינה עם אותו דרכון!

 

מיסים

חשוב שתדע שמדינות מסוימות גובות מיסים בהתאם לשהותך במדינה. למשל, פרו וצ'ילה גובות כ-20% מס על עלות השהייה שלך במדינה אם שהית במדינה יותר מ-59 ימים. בארגנטינה דורשים לשלם מס של כ-21% כאשר מגהצים אשראי זר או מוציאים כסף בבנק על ידי אשראי זר.

ניתן להימנע מזה אם תיכנס לבנק ותסכם עם הפקיד לעשות העברה בנקאית לבנק ממנו אתה מעוניין למשוך כסף. באופן מוזר אך שימושי, יתכן שתוכל להימנע מחיובים כאלו ואחרים במידה ותשלם עם דולר אמריקאי.

 

סיכום

אם אתה מבקר בדרום אמריקה, כדאי לא לתכנן מסלול באופן דקדקני מדי. הטיפים שציינתי במאמר חשובים לתכנון טיול טוב אך תכנון מדוקדק מדי עשוי לגרוע מספונטניות הטיול ושינויים שאינם תלויים בך. אני ממליצה בחום לתזמן את הטיול שלך בהתאם, ללמוד את השפה ולוודא אילו יעדים דורשים מיסים ואילו מארחים פסטיבלי ענק, אך תכניות יכולות להשתנות וכדאי לאפשר גמישות בתכנון הטיול.

בין אם זה להישאר ולטפח מערכת יחסים עם המקומיים ובין אם זה לדלג על יעד מתוכנן, כדאי לנסות להישאר גמיש על מנת לחוות את הטיול שלך בצורה המיטבית.

טיול לדרום אמריקה למתחילים