נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הדגשים החשובים בביטוח ביטול טיסה

רכישה של חבילת נופש היא תמיד עניין משמח. גם התקופה שלפני היציאה לחופש היא מרגשת, בעיקר כשמדובר בחופשה ביעד אהוב ומועדף, ועל אחת כמה וכמה אם כלולים בה המרכיבים המועדפים על הנופשים. לדוגמה – חופשה בפאריז הכוללת גם כניסה למוזיאונים, היא מסוג החופשות המועדפות על אנשים שהם חובבי אומנות ומתחברים יותר למוזיאונים וכנסיות, ופחות לאתרי תיירות פופולאריים אחרים. ואולם אחד הצדדים הפחות מוכרים של חופשות בחו"ל, הוא מצב שבו מתעורר הצורך לבטל את החופשה, חלקה או כולה, מה שכרוך בהדרך כלל בתשלומים של קנסות גבוהים. לעיתים הבעיה גדולה יותר, כיון שלא ניתן כלל לבטל. לרוב הבעיה הזאת קיימת בטיסות לואו קוסט, שהביטול שלהן הוא קשה עד בלתי אפשרי. בשנים האחרונות ניתן לרכוש ביטוח מסוג חדש – ביטוח ביטול טיסה, אשר לעיתים מזומנות הוא כולל גם אפשרות לביטול מרכיבים נוספים של הנסיעה המיועדת – חדרי מלון, רכבים להשכרה ועוד. מהו ביטוח טיסה ולמה חשוב לרכוש אותו בכל מקרה ביחד עם רכישת החופשה או הטיסה? מהם הדגשים המיוחדים שחשוב לשים אליהם לב? בשורות הבאות נעסוק בהרחבה בנושא שהוא פחות מוכר, אבל עשוי למנוע עגמת נפש רבה והוצאות כספיות מיותרות.

 

ביטוח ביטול טיסה – מה זה בעצם

ביטוח ביטול טיסה הוא למעשה פוליסת ביטוח, שהמטרה שלה היא להעניק החזר כספי ללקוח שרכש אותה במקביל לרכישת כרטיס טיסה ליעד ספציפי, ומבטל אותו אם מתעורר בכך צורך לאחר השלמת הרכישה מסיבה כל שהיא. ביטוח ביטול טיסה כאמור יכול לכלול גם מרכיבים נוספים, כגון החזר על ביטול שהייה במלון, ביטול השכרת רכב ועוד. לספקנים בקרב הקוראים חשוב להדגיש, שבחלק מהמקרים הביטול הוא אפשרי גם בלעדי הביטוח. עם זאת, הוא כרוך בלא מעט מאמצים וויכוחים. בנוסף, ההחזרים שמציע ביטוח ביטול טיסה יהיו, במרבית המקרים, גבוהים מאלה שניתן היה לקבל בכל דרך אחרת.

 

דגשים חשובים בביטול טיסה

ואם בכל אלה לא די – הרי שיש מצבים שבהם נקבעו מראש תנאי ביטול בלתי אפשריים, ולעיתים קרובות פשוט לא ניתן לבטל את כרטיס הטיסה או החופשה. לרוב מדובר בטיסות לואו קוסט, שהביטול שלהן הוא כמעט בלתי אפשרי. בנוסף, בתי מלון ואתרי נופש יוצאים מעת לעת במבצעים, שלכל מי שרוכש אותם מובהר מראש שלא ניתן לבטל את הרכישה כלל ועיקר. בכל המקרים הללו, ביטוח ביטול טיסה הוא אכן פתרון הולם, שהעלויות שלו הן נמוכות יחסית.

הדבר החשוב ביותר בעת רכישת ביטוח ביטול טיסה הוא מתן תשומת לב לסעיפים השונים בביטוח. ביטוח כאמור ניתן לרכוש רק תקופה מסוימת לאחר רכישת הכרטיס. בנוסף, במקרים רבים ניתן לבטל רק תקופה מסוימת לפני ביצוע הטיסה בפועל. חשוב להבין שלא ניתן לבטל טיסה או שהייה במלון לאחר התאריך הקובע ולא יינתן החזר כספי. יש לקרוא היטב את האותיות הקטנות, על מנת להימנע מהוצאות מיותרות.

מטוס דרכון וכרטיס טיסה

טיול לדרום אמריקה למתחילים

דרום אמריקה היא יבשת עצומה ומגוונת בפלאים טבעיים ועירוניים, החל מרכסי הרים מושלגים ועד לערים שוקקות מלאות גורדי שחקים.