נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רוב ההכנסות שלי מארה"ב – האם אני זכאי להחזר כלשהו?

לרבים מאיתנו יוצא לשמוע על חברים או קרובים שקיבלו החזר מס מרשויות המס בארצות הברית, כאשר לעיתים החזרי מס כאלו יכולים לעמוד על אלפי דולרים. זכאות להחזרי מס תלויה במספר פרמטרים, ומתחלקת למספר סוגים כאשר העיקריים שבהם אלה זכאות בגין ניכוי מס עודף, זכאות בגין ילדים מתחת לגיל 17 ואזרחי ארצות הברית וזכאות בגין לימודים אקדמיים במוסד אקדמי מוכר. במאמר זה נסקור את סוגי הזכאות להחזר מס מארצות הברית, והדברים שחשוב לדעת.

 

החזר מס לשכירים בארצות הברית בגין תשלום מס עודף

בדומה לישראל, חישוב חבות המס נעשה על בסיס שנתי, אך מדי חודש המעסיק מחשב את אמדן ההכנסות לעובד ובהתאם לכך מנכה את המס משכר העובד. אומדן חודשי זה לא לוקח בחשבון גורמים נוספים שעשויים להשפיע על שיעור המס, כגון קיזוזים, פטורים והטבות.

בסוף שנת המס מגיש השכיר דו"ח מס לרשויות המס בארצות הברית, ובו מצהיר על הכנסתו השנתית. בדו"ח זה ניתן לכלול הוצאות מוכרות לפי החוק בארצות הברית שיכולות להקטין את נטל המס, כגון הוצאות בגין ביטוח בריאות ששולם בארצות הברית, הוצאות מעבר דירה וכדומה.

 

החזר מס בגין ילדים מתחת לגיל 17

בארצות הברית קיימת מדיניות עידוד תעסוקה גם להורים, ולכן אזרח אמריקאי שלו יש ילדים אזרחים אמריקאים עשוי להיות זכאי להחזר מס בשיעור של עד 1,000$ לילד, כתלות בהכנסתו. באופן כללי, גובה ההחזר נשחק ככל שהכנסתו של הנישום גבוהה יותר, ועל מנת להיות זכאים להחזר יש למלא את התנאים הבאים:

  • לילד לא מלאו 17 במהלך שנת המס.
  • הילד אזרח אמריקאי בעל מס, SSN.
  • ההורה תומך כלכלית בילד.
  • הילד התגורר עם ההורה במשך חצי שנה לפחות במהלך שנת המס.

 

החזר מס בגין לימודים אקדמיים

כחלק ממדיניות המעודדת לימודים אקדמיים על אף האתגרים הכלכליים הלא פשוטים בעת לימודים אלו, בארצות הברית נקבע כי סטודנטים לתואר בוגר הלומדים במוסד אקדמי מוכר ואזרחי ארצות הברית זכאים להטבת מס שיכולה אף להיות משולמת כהחזר מס. גם סטודנטים הלומדים בישראל, באחד משבעת מוסדות אקדמיים שהוכרו בארצות הברית עשויים להיות זכאים להחזר זה.

 

בעלי הכנסה בארצות הברית? תכננו את המס שלכם

אם אתם אזרחי ארצות הברית, מחזיקים בגרין קארד או בעלי הכנסה מפעילות המתקיימת בתחומה של ארצות הברית חשוב מאוד לדווח על הכנסתכם לרשויות המס האמריקאיות ולתכנן את המס כראוי. אי דיווח על ההכנסה שלכם עלול להעמיד בפניכם סנקציות משמעותיות וקנסות, ובנוסף לכך תכנון מס נכון יכול לעשות את ההבדל, לצמצם את חבות המס שלכם ואף לזכות אתכם בהחזר.

לכן אנחנו ממליצים להסתייע במשרד רואה חשבון כגון MASAMERICA המתמחים בדיני מיסוי בארצות הברית ובישראל, ויסייעו לכם למצות את זכויותיכם ולשלם כמה שפחות.

בעלי הכנסה בארצות הברית תכננו את המס שלכם