נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתר תושבות בפורטוגל

ניתן לקבל היתר תושבות בפורטוגל בכמה אופנים, הראשון הוא להוציא דרכון פורטוגזי הודות לשורשים באזור והשני הוא השקעה בפורטוגל, על ידי רכישת נכסים או השקעה באפיקים אחרים, פורטוגל נחשבת לאחת המדינות השקטות והידידותיות באירופה ולאחרונה אנו עדים ליותר ויותר ישראלים שמבררים לגבי האפשרות לקבל היתר תושבות בפורטוגל.

קניית נכסים או השקעה במדינה

בשנת 2009 הממשלה בפורטוגל חוקקה חוק עידוד השקעות שהקל בצורה משמעותית על המעוניינים בקבלת היתר תושבות במדינה, השקעה צנועה יחסית במדינה מבטיחה תושבות מלאה.

כדי לקבל אישור לגור בפורטוגל מבלי להיות אזרח המדינה ניתן להשקיע בה, ההשקעה לא מחייבת את המשקיע לעבוד בפועל במדינה ולכן ניתן לקנות נכס כמו בית או דירה בסכום של חצי מיליון יורו ולקבל אישור מגורים.

כמו כן, ניתן להשקיע גם באפיקים אחרים שאינם קשורים לנדל"ן ולקבל את היתר התושבות, תחת סעיף זה יש עוד מספר סעיפים קטנים בהם יש לעמוד לפני קבלת ההיתר כמו יצירת מקומות עבודה אולם אפיק זה יכול להתאים לישראלים רבים.

הוצאת דרכון והפיכה לאזרח

הוצאת דרכון פורטוגזי הפכה לאופציה נחשקת בקרב ישראלים רבים המעוניינים בהנפקת דרכון זר, באמצעות הדרכון הפורטוגזי ניתן להיכנס ליותר מ-177 מדינות בלי להוציא ויזה, חוק שעבר בפורטוגל לפני כמה שנים יישר קו עם השכנה ממזרח, ספרד והתיר לצאצאים של מגורשי ספרד לקבל אזרחות מחודשת במדינה.

החוק מעניק זכאות לכל מי שיוכל להוכיח כי הוא הגיע מאחת מהמדינות שאלין היגרו מגורשי ספרד, בין המדינות השייכות לרשימה ניתן למנות את מדינות אגן הים התיכון כמו  יוון, מרוקו, טורקיה אלג'יריה, תוניסיה, סוריה, לוב, מצרים, מדינות הבלקן כמו בולגריה, סרביה, אלבניה, קרואטיה, בוסניה כאשר גם קהילות יהודיות ספרדיות באירופה הקלאסית יכולות להיות זכאיות לדרכון בינן ניתן למנות מספר קהילות בהונגריה, גרמניה והולנד.

פורטוגל בניגוד לספרד מעניקה את האזרחות הנחשקת בהליך פשוט וקל בהרבה ביחס לספרד, למרות זאת לא כל יהודי בעל שם משפחה ספרדי יזכה לקבל אזרחות.

ממשלת פורטוגל דורשת ממבקש האזרחות הוכחות לגבי המורשת שלו ושם משפחה מתאים בלבד אינו ערובה לקבל האזרחות, לכן עדיף לפנות למשרד עורכי דין מוביל בתחום שיוכל לסייע למבקש האזרחות למצו את כל המסמכים הדרושים ולהכין את הבקשה בצורה המקצועית ביותר.

 

למה פורטוגל?

זכויות באיחוד האירופי – כחברה באיחוד האירופי אזרח פורטוגזי יהנה מכל הזכויות שמעניק האיחוד האירופי לתושביו כמו לימודים בחינם, אפשרות עבודה בכל מדינות האיחוד ועוד.

כניסה חופשית לארה"ב ואוסטרליה – מי שמחזיק בדרכון אירופאי לא צריך לבקש אישור כניסה למדינות רבות ביניהן ארה"ב ואוסטרליה.

הגירה חוקית למדינות אירופה – כאזרח פורטוגל ניתן להגר ולחיות באופן חוקי בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי

ביקור ביעדים האסורים לכניסת ישראלים – אזרח פורטוגלי יכול להיכנס באמצעות הדרכון הפורטוגלי לרוב מדינות העולם בהן מדינות ערב שלא מתירות כניסת ישראלים.

איך להוציא ויזה להודו?

על מנת להיכנס להודו עליכם להוציא ויזה, גם כאשר מדובר בביקור של מספר ימים. כיצד מוציאים ויזה ומה חשוב