נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טור דה פראנס 2020

יש הרבה חגיגות מיוחדות בעולם הספורט, אך אין עוד חגיגה מיוחדת ויפה כמו הטור דה פראנס.

אם גם אתם מתעניינים בנושא ותמיד רציתם לדעת דבר או שניים על העניין, עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם.

 

מתי כל זה התחיל?

כשמדברים על טור דה פראנס מדברים למעשה על מרוץ אופניים מאוד וותיק יצא לראשונה לדרכו בשנת 1903. מדובר על למעשה על 117 שנה שבהן הוא הוזנק, ואין ספק שככל שהשנים עוברות זו הולכת ונהיית חגיגה יותר גדולה וחשובה בעולם. המסע כולל 3 שבועות של נסיעה מפרכת ברחבי צרפת, והאמת היא, שבשנים האחרונות אנחנו רואים שהוא מוזנק גם ממדינה שכנה ליומיים. כפי שבוודאי יצא לכם לראות ולשמוע, משנת 1919 נוספה לתחרות גם החולצה המפורסמת בצבע זהות אותה לובש המנצח, כך שאין ספק שמדובר על מסע שיש לו סמלים ותרבות משלו. מבחינת ההתנהלות במסע אנחנו רואים שמדובר על 23 ימים מלאים, כאשר יש יומיים מנוחה במהלך המרוץ. יש 22 קבוצות שמשתתפות במסע הזה, ועכשיו, בפעם הראשונה בהיסטוריה, קיימת גם קבוצה ישראלית שלוקחת חלק בחוויה המיוחדת הזאת. סה"כ אנחנו רואים שיש 176 רוכבים במסע, אך למען האמת, לא כולם יצליחו להגיע לקו הסיום, כך שמי שכן מגיע זוכה להתלהבות גדולה.

 

העידוד בדרך

אי אפשר לדבר על הטור דה פראנס ולא להזכיר, בין היתר, את העידוד המדהים שזוכים לו הרוכבים. מעבר לכך שהמרוץ משודר כמובן בטלוויזיה, לאורך הדרך יש לא פחות מ 11 מיליון צופים שמעודדים בהתלהבות גדולה את הרוכבים. יתרה מכך, הנתונים מדברים על כך ש20% מתוך המעודדים אינם צרפתים, מה שאומר שאנשים מכל רחבי העולם עושים דרכם אל היעד רק כדי לעודד את הרוכבים המוכשרים לכל אורך הדרך.

 

מה מקבל מי שזוכה?

נתחיל מהעובדה שכל מי שזוכה להשתתף במרוץ הטור דה פראנס מגיע למעשה אל הפסגה של עולם רכיבת האופניים. למעשה, כל מי שרוכב בצורה מקצועית חולם להגיע לטור דה פראנס, כי כאמור, זו החגיגה הכי מיוחדת שיש בתחום הזה. עם זאת, כמובן שמעבר לבילוי ולכבוד, מדובר גם על פרסים כספיים משמעותיים ביותר. חולצה צהובה, אותה מקבל כמובן הזוכה במקום הראשון, מעניקה לא רק כבוד והנאה, אלא גם סכום כספי מדהים של 500,000 אירו. במקום השני הפרסם עומד על 200,000 אירו ואילו המקום השלישי יקבל 100,000 אירו. לכל הדעות הפרסים בטור דה פראנס משמעותיים ביותר ולכן זו עוד סיבה שבגללה המסע הזה הינו מסע משמעותי ונחשק כל כך. כדאי לדעת שיש עוד פרסים הניתנים לרוכב האגרסיבי(!!!) ביותר ועוד, כך שבסיכומו של דבר לא מעט משתתפים בתחרות יוצאים עם פרסים מכובדים אחרי המסע המשמעותי והארוך שהם עברו ברחבי צרפת.