נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לחסוך כסף ולצאת לטיול שתמיד רציתם

אחת השאיפות המשותפות לישראלים רבים, היא לצאת לטיול גדול, שיימשך זמן ארוך יחסית ויקיף מקומות שבדרך כלל לא מגיעים אליהם. הטיול הגדול הזה יכול לכלול טראקים ומסעות ביערות האמזונס העבותים, או למזרח הרחות לארצות שאנשים אינם מגיעים אליהן שגרה. אחרים בוחרים אמנם לצאת למקומות פחות אקזוטיים לכאורה, כגון אירופה או ארה"ב, אבל לשהות שם תקופות ארוכות ולחוות חוויות ייחודיות. כך או אחרת, הגורם המעכב בעניין זה הוא בדרך כלל הממון. בשורות הבאות נביא מספר דרכים ליצירת חיסכון כספי שיאפשר לממש את החוויה. מה יש בו, בטיול הגדול, הגורם לכל כך הרבה ישראלים לרצות לחוות אותו? מהן הדרכים האפשריות לחסוך כסף לטיול?

 

מדוע ישראלים מפנטזים על הטיול הגדול

בכל חברה אנושים קיימים טקסי התבגרות שונים מקדמת דנא. בחברות פרימיטיביות, המשימה העומדת בפני הער בטרם היותו לגבר, היא לצאת למסע ציד ולצוד חיה מסוכנת אחת או יותר. בחברות אחרות הגבר לעתיד צריך לבנות עבור עצמו ועבור משפחתו בית חדש בעצמו. ביהדות, טקס ההתבגרות האולטימטיבי הוא טקס בר המצווה ההופך את הילד לאדם הנוטל אחריות על המעשים הטובים שלו – קרי המצוות, ועל המעשים הרעים. בחברה הישראלית החילונית, התגבש עם השנים סוג של טקס התבגרות חדש – הטיול הגדול. שילוב של סקרנות בלתי נלאית, יחד עם האהבה לאתגרים, הפכו את הטיול הזה לטקס ההתבגרות האולטימטיבי. בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת היה בכך משום חידוש. נכון להיום זה כמעט מובן מאליו שגבר או אישה אחרי השירות הצבאי – יוצאים לטיון ארוך ומלא חוויות.

 

איך לחסוך כסף לטיול

למעשה, הדרך היחידה המקובלת לחסוך כסף לטיול, היא עבודה מאומצת, באחת המשרות הנופלות תחת ההגדרה של עבודה מועדפת. כך יכולים החייל או החיילת המשוחררים לחסוך כסף תוך צמצום ההוצאות למינימום, כאשר בסוף התקופה הם מקבלים גם את המענק שהצבא מועיד לחיילים משוחררים. בנוסף, הורים רבים מתחילים לחסוך עבור הילדים שלהם כבר בגילאים צעירים סכומים קטנים מדי חודש. בסיכומו של עניין, הסכומים הללו יכולים להצטבר ולהפוך לסכום משמעותי. דרך נוספת לחיסכון היא לשלב תקופות של עבודה, תוך כדי הטיול. כך מוצאים את עצמם צעירים רבים עובדים באירופה, ארה"ב ומקומות אחרים, ויוצרים עבור עצמם את הבסיס הפיננסי להמשך הטיול.

אבל לעיתים קורה שישראלים מגלים פתאום שלרשותם עומדים כספים שעליהם לא חשבו מראש. חיפוש פשוט באתרים העוסקים בנושא הר הביטוחים עשוי לגלות שלרשות המחפש עומדים כספים שנצברו בתוכניות ביטוח שההורים עשו עבורם בעבר. לא אחת גם מתברר שאותם צעירים הם מוטבים בפוליסה של דוד שהלך לעולמו והותיר להם סכומים משמעותיים. שווה לבדוק ולהתעניין. התהליך הוא קצר יחסית ואיננו כרוך בתשלום. ניתן לעשות אותו באופן עצמאי או להיעזר בשירותיהן הטובים של חברות שונות שיעשו את החיפוש עבורכם.

 

חופשה בבלגיה

ברוכים הבאים לבלגיה. בלגיה – מה לא אמרו עליה? שהיא משמימה, משעממת, חסרת חיים. אך יש אחרים שראו את

עיר הבירה של הדרום

שארם א שייח' היא עיר מצרית, הממוקמת בדרום חצי – האי סיני היא נהנית מעושר רב, שכן מופנים אליה