נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טרק בעיירה ואנג ויינג שבלאוס

מדינות מזרח אסיה הפכו למתויירות מאוד ועם השנים החלו להתאים את עצמן לגל המטיילים הרב שפוקד אותן בכל שנה. גם לאוס, בדומה לשכנותיה, התאימה את עצמה והפכה לתיירותית יותר ויותר, אך עדיין, אופייה האותנטי נוכח והחוויה הייחודית בה נשמרת. אטרקציות בלאוס לא חסר, ויש אפשרויות מרובות הכוללות ישיבה רגל על רגל מול נוף יפה עם שייק בננה, לטיול אומגות ביערות שבצפון, חיי לילה סוערים, וגם – טרקים בטבע היפה והמיוחד שנמצא בלאוס.

 

קצת רקע על לאוס

לאוס, או "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס" היא מדינה בדרום מזרח אסיה, גובלת עם מיאנמר, סין, וויאטנם, קמבודיה ותאילנד. למרות שמה, השלטון בה קומוניסטי מזה שנים רבות. בלאוס יש תרבות מרתקת, זאת לאור המגוון התרבותי הרב שנמצא בה – יש בה מעל לשבעים קבוצות אתניות שונות, כאשר שלוש קבוצות אתניות מרכזיות הן הלאו – לום, הלאו – טונג והלאו – סונג. עיר הבירה של לאוס היא ווינטיאן ונקודת מעבר מפורסמת בין עיר הבירה לעיר לואנג פראבנג, היא העיירה היפיפייה – ואנג ויאנג.

 

ואנג ויינג

ואנג ויינג היא עיירה במחוז שנקרא ויינג צ'אן. היא נמצאת על גדות נהר הנאם – סונג. סמוך לעיירה נמצאת מערות רבות, והיא ממוקמת בין הרים, מה שהופך את הנוף בה למיוחד במינו. הנוף ההררי, יחד עם הנהר, הפכו אותה ליעד מבוקש והיא הפכה למותאמת לתיירים מאוד; בעיירה יש גסטאהוסים רבים, מסעדות עם מאכלים מפנקים – מערביים ומקומיים, ברים, מסיבות, בתי קפה, אפשרות לעשות שייט אבובים על הנהר כאשר בדרך יש עצירות בברים שונים ועוד אטרקציות נוספות.

 

טרקים בואנג ויינג

מתוך כל האטרקציות שיש לעשות בואנג ויינג, טרקים זו לא האטרקציה הנפוצה. למרות  שרוב המטיילים מעדיפים להיזרק באיזו מסעדה, לשתות שייקים, לאכול, לקרוא ספר ולנוח, ואנג ויינג מוקפת בטבע יפייפה שחבל לפספס.

ראשית, ניתן להשכיר אופניים ולטייל באופן עצמאי בטבע הקרוב, כך למשל תוכלו לנסוע נסיעה לא ארוכה ולהגיע לכמה מערות קרובות בהן ניתן להסתובב. אם אתם רוצים משהו מאתגר יותר, גשו לאחת מסוכנויות הנסיעות הרבות, או דברו עם בעל גסטהאוס שנראה לכם מבין עניין, ותשאלו אותו על האפשרות. חשוב לציין, שבגלל שטרקים זה לא דבר מאוד נפוץ באזור, כדאי להתכונן מאוד טוב לפני, ואולי אפילו לעשות טיול מאורגן עם מדריך שיראה לכם את הדרך. מה שבטוח – שהנוף יהיה יפה ומפתיע.

כמו כן, לא בטוח שתוכל ולרכוש ציוד טיולים בעיירה, אז יש להיערך לכך מבעוד מועד. לכן כדאי אפילו כבר בארץ להתארגן על ציוד מתאים; גשו לחנות טיולים לקנות בגדים מתאימים וציוד נוסף, לחנויות כמו שירות סופר אלקטריק לרכוש מוצרים חשמליים שתצטרכו, תקנו אוכל מבעוד מועד שיהיה לכם לצידה לדרך ועוד, העיקר שתגיעו מוכנים לטיול מכל הכיוונים.

תיהנו!

חופשה בבלגיה

ברוכים הבאים לבלגיה. בלגיה – מה לא אמרו עליה? שהיא משמימה, משעממת, חסרת חיים. אך יש אחרים שראו את

עיר הבירה של הדרום

שארם א שייח' היא עיר מצרית, הממוקמת בדרום חצי – האי סיני היא נהנית מעושר רב, שכן מופנים אליה