נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 דרכים מעניינות לבלות לילה רומנטי בירושלים

ירושלים כבר ממזמן קוטלגה בתור אחד היעדים הרומנטיים ביותר בארץ, אם לא בעולם, וזוגות רבים נוהרים אליה על מנת לחוות הפסקה קצרה מחיי היומיום המתישים.

אבל עם כמות המתעניינים, כך גם כמות האפשרויות המוצעות שנראות כאין סופיות.

אז כדיי לא להפוך את תהליך תכנון החופשה הרומנטית שלכם לכאב ראש, הנה ארבע דרכים שונות ומעניינות שבהן תוכלו לחוות את החלום הרומנטי שדמיינתם עבורכם ועבור בן או בת הזוג שלכם.

 

למה דווקא ירושלים?

לעיר הבירה של ישראל היסטוריה ארוכה המשלבת את שלושת הדתות העיקריות שחיות בה עוד היום בארץ. בהולכנו ברחובות ירושלים, בין אם ביום או בלילה, ניתן לומר כי כל פיסה מההיסטוריה שלה נזרקת לעברנו לא משנה לאן נסתכל. עיר כה חיה ומודרנית אך יחד עם זאת כה עתיקה, והיא לוקחת את השילוב הזה והופכת אותו לרומנטי, מלמד, ומאתגר לנפש. קשה להתעלם מהאווירה השונה שהעיר משדרת כבר מהרגע שנתחיל את מסע העלייה אליה ואף ניתן לומר שזה הופך למעין מסע עלייה אל עצמנו גם כן. מסע זה יכול רק להשתפר ולהיות אף יותר שלם אם נחווה ונחלוק אותו עם החצי השני השלנו. ולכן השילוב האקזוטי, המרוחק, אך עדיין עירוני ונגיש שעיר זו מספקת הופך אותה ליעד הרומנטי המושלם.

 

ירושלים בלילה

כפי שציינו ירושלים היא יעד רומנטי בכל שעות היום, אך שעות הלילה תרבותית וחברתית תמיד נחשבו שעות אינטימיות אף יותר, וירושלים אינה יורדת מגדולתה גם מקרה זה. בתכנון המסע הלילי הרומנטי שלנו בירושלים נוכל לשלב מספר אלמנטים קסומים שיש לעיר הזו להציע לנו. נוכל לבנות מסלול המשלב את כולם, חלקם, או אפילו רק אחד. הנה ארבעת הדברים המעניינים שתוכלו לעשות בלילה ירושלמי אחד:

 

אוכל

כבר כמה וכמה זמן שירושלים היא אחת מהיעדים הקולינריים החזקים ביותר בארץ. רבים עטים לשוק מחנה יהודה לסיורי אוכל בצהריי יום שישי, למגוון מסעדות השף, או לבתי העסק הקטנים והנסתרים ברחבי העיר העתיקה המציעים מאכלים אותנטיים מעדות שונות. אם כן, תוכלו להתחיל את הערב שלכם על בטן מלאה, אך קלילה, על ידי סיור לילי קצר בבתי העסק הללו, או על ידי ארוחת ערב רומנטית המלווה בבקבוק יין במסעדות השף המשקיפות על ההרים הסובבים. כמובן זכרו שאם מדובר במסעדה, חשוב לסגור מקום מראש.

 

היסטוריה ותרבות

לאחר שהתמלאנו מעט, נוכל להתחיל לחוות את העיר ולהוריד קצת את האוכל, תוך כדיי, באוויר הקריר אך המרענן של העיר. בשעת הערב, העיר כבר תהיה שקטה וחשוכה אך תרצד באלפי האורות הזהובים שנדלקים ויוצרים את האווירה שאתם מחפשים, עד כדיי שתרגישו שאתם מהלכים בסרט. תוכלו לסייר ממש על גבי ההיסטוריה של העיר על ידי תכנון עצמי או סיור מתוכנן מראש בתשלום. הסיורים הניתנים בעיר הם סיורים על גבי חומות העיר, שנבנו עוד בתקופה העות'מאנית, אשר עוברים בין מספר שערים כמו שער יפו, שכם, והפרחים. נוסף על כך, תוכלו ללכת לחיזיון האור-קולי במגדל דוד המשלב היסטוריה עם תרבות וסובב סביב חייו של דוד המלך ואלו אשר קיבלו ממנו השראה, כמו מיכלאנג'לו. תוכלו כמובן לסייר בסמטותיהן של השכונות המוכרות ביותר בעיר ביניהן: עין כרם, או משכנות שאננים. לבסוף, לא ניתן לפספס או לשכוח את הכותל המערבי, אחד המקומות החשובים והקדושים ביותר עבור הקהילה והדת היהודית בארץ ובעולם. ניתן לקחת סיור לילי על חומות העיר ואז לסיימו דווקא בכותל על מנת להרגיש את גודל המעמד של העיר הנפלאה הזו.

 

חיי לילה

אז אחרי שהורדנו קצת את האוכל וחווינו את מיטב הגוונים של העיר, שניה לפני שנלך לישון נוכל לחוות את חיי הלילה החריפים יותר של העיר ולהיזכר שירושלים אין היא רק עיר היסטורית אלא גם מודרנית. בקרבת הסיור שלכם, אשר הסתיים בכותל, נמצאת שדרת הממילא בה תוכלו למצוא ברים נעימים בהם תוכלו להתערות בקהילה הצעירה של העיר ולהתענג על קוקטיילים. במקום, או ישר לאחר מכן, תוכלו להמשיך למסיבת לילה לבחירתכם וליהנות קצת מהשחרור והחיבור של לרקוד עם החצי השני שלכם.

 

לינה

ולאחר שאכלנו, טיילנו, שתינו, ואפילו רקדנו הגיע הזמן לנוח, או שלא. ירושלים מציע אין ספור מלונות בוטיק אותנטיים, במספר יעדים בעיר. אך אם אתם מחפשים ליהנות מאינטימיות, מעט ריחוק, ומיקום המוני הרבה פחות, תמיד תוכלו לחפש צימרים באזור ירושלים ולא דווקא בעיר עצמה. צימרים באזור יכולים לספק לכם חוויה אינטימית ושקטה יותר, אך יחד עם זאת תוכלו לחוות את הנוף המדהים של ההרים הסובבים את האזור וללא מגדלי מגורים נבנים באופק. בצימר תוכלו להסתובב בחופשיות וללא דאגה לחשיפה, תוכלו להתרענן באוויר הלילה של ההרים עם כוס יין אחרונה בבריכה או אפילו במיטה.

לסיכום, ירושלים היא הרבה מעבר לגודש של תרבויות, פוליטיקה, ושיח ציבורי. ירושלים היא רומנטית, אותנטית, שניתן להגדירה בסופו של יום כמים שחודרים עמוק, עמוק לנפשנו. היא מציעה מגוון דרכים ליהנות ממנה בין אם דרך הקולינריה הייחודית שלה, ההיסטוריה הפורצת מכל אבן, התרבות הצעירה שקמה סביב זו הישנה, ולבסוף גם מפתן לבריחה קלה מעיר הומת אדם. אם כן, ירושלים הלילית היא יעד רומנטי, שקט, ומענג בדיוק עבורכם ובן או בת הזוג שלכם.

 

לב