נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המלצה לטיול בצפון הארץ

בפני המטייל הישראלי פרוס מגוון רחב של מסלולי טיולים ונופים במרחק שעות ספורות של נסיעה לכל היותר. בין נופי הצפון הירוקים למרחבי המדבר הצלולים, האפשרויות לטיול ארוך או קצר, רטוב ומרגש או רגוע ושקט הן רבות ומפתות. מבין כל אזורי הארץ, רמת הגולן היא אחד האזורים המושכים ביותר למטיילים ברוב עונות השנה. בסתיו ובחורף מתכסים נופי הרמה בשלל פרחים עונתיים, ובאביב ובקיץ נחלי הרמה מספקים מסלולים מוצלים וקרירים המתאימים למשפחות ולמטיילים במגוון רמות ואורכים.

ארץ המפלים והקניונים

במרכז הגולן, בסמוך לכביש מספר 808, מתחילים אפיקיהם הרדודים של נחלי הגולן להתחתר במצוקי הבזלת. אפיקי הנחלים, שזרמו לאיטם בין נופי הרמה המישוריים, יוצרים קניונים קרירים ומוצלים בעלי מופע מרשים הכולל מפלים שוצפים על רקע קירות בזלת שחורים, מקושטים בשיחי הרדוף הנחלים ועצי דולב מרשימים.

 

נחל עיט – מפלים מרהיבים לכל המשפחה

נחל עיט הוא אחד מיובליו של נחל היהודיה המפורסם בקרב מטיילים. יתרונו של הנחל הוא בקרבתו לכביש ונגישותו הרבה למטיילים. לצד הנחל הוסדר מגרש חניה, ושבילי הליכה מציעים תצפיות אל נקודות שונות בנחל. מומלץ במיוחד להגיע למסלול בחורף, לאחר גשמים חזקים באזור.

לאחר חניית הרכב, תוכלו לבחור ללכת בשביל קצר ונוח, בין פסלים סביבתיים יפים, לכיוון המפל הראשון. מעט לפני המפל, מתפצל השביל לשני נתיבים: הראשון, שביל מונגש המוביל לנקודת תצפית המוכרת בשם מצפה אליהו, הצופה אל מפל עיט המרשים המוקף בצמחי מים מלבלבים. זוהי תצפית מוסדרת, המתאימה מאוד למשפחות עם ילדים. במרחק קטן במורד השביל, נמצאת תצפית אל מפל נוסף. גם תצפית זו מגודרת ובטוחה לביקור עם ילדים קטנים.

השביל השני, העובר ממזרח למפל, אינו מונגש לנכים אך נוח להליכה ועביר לרוב גם לעגלות ילדים. שביל זה מציע תצפית מרשימה לתצורת עמודוני הבזלת האופיינית לאזור הגולן. עמודים אלו הם תזכורת לעברו הגעשי של האזור: עמודוני הבזלת נוצרו כאשר לבה שזרמה באזור נקרשה ונסדקה באופן שיצר עמודונים מצולעים. בהמשך השביל נמצא גשרון מקסים ונוח למעבר החולף בינות לצמחי המים המקומיים.

פריחה וצמחיה מקומית

במסלול הטיול ניתן למצוא מגוון של סוגי צמחייה מקומית בעונות השנה השונות. באביב ניתן לחזות בשיחי חלבלוב מגובשש צהובים הפורחים במצוקי הנחל, ובחורף פורחים באזור מרבדי כלניות, נוריות וכמובן רקפות בהמוניהן. בתחילת הסתיו, פריחת החצבים המרשימה תפצה את המבקרים על זרימת המים החלשה.

המשך הטיול – שמורת יהודייה

למי שהביקור בנחל עיט רק פתח את תיאבונו לחווית הטיול ברמת הגולן, מומלץ להמשיך ולטייל באתריה של שמורת יהודייה. שמורת יהודיה היא אחת השמורות היפות והמטויילות בישראל. השמורה קרויה על שמו של הכפר הנטוש יהודייה, שנמצא במרכזה. עושר הצמחייה בנחלי השמורה אופייני לאזור זה של הארץ: עצי תאנה, מילה סורית, ערבה מחודדת ודולב מזרחי מלווים בשיחי הרדוף ושיחי אברהם בנקיקים, וביניהם יער פארק של אלוני תבור ואלה אטלנטית. בתחום שמורה נמצאים גם מספר אתרי עתיקות: הישובים העתיקים גמלא ויהודיה, רבת עין נשוט, א-צלבה, א-טייבה ושרידי בתי הכנסת מתקופת המשנה והתלמוד הנמצאים בתוכם, ועוד רבים נוספים.

מסלולי הטיול בשמורת יהודייה

מוקד הכניסה העיקרי לשמורה הוא חניון יהודיה, הנמצא סמוך לכביש מספר 78. מהחניון, ניתן להגיע לכמה מהמסלולים היפים ביותר ברמת הגולן: נחל יהודיה, מפל הזוויתן ומורד נחל הזוויתן, נחל משושים ובריכת המשושים המפורסמת. אלו מסלולים ברמות קושי שונות, המתאימים למטיילים ולמשפחות אוהבות לכת וכוללים עליות וירידות תלולות בשבילים מאתגרים המתפתלים במורד נקיקי הבזלת המרשימים.

3 יתרונות בגריל גז לשטח

יציאה לשטח חייבת להתבצע עם גריל גז זמין, בטיחותי ובעיקר נוח לשימוש. במאמר הבא נציג את היתרונות של גריל